• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
COMM 110
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Derste, geleneksel ve dijital medyada görsel ve işitsel araçlarda ihtiyaç duyulan hitabet tekniklerini geliştirmek ve ilerletmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Derste, konuşmanın temel prensipleri ve ses kontrolü, metin okuma ve haber sunumunda vurgu, tonlama, vücut dilinin kullanımı, haber sunumu gibi konular uygulamalı işlenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
: Anlatım, 2: Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Sözlü/Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Türkçe’yi  doğru konuşma becerilerini kazanır. 1, 3, 9 1, 2 A, B
2) Türk alfabesini ve ünlü ve ünsüz harfler, heceler, kelimeler, cümlelerin doğru kullanımını açıklar. 1, 9 1, 2 A, B
3) Nefes, diksiyon ve artikülasyon teknikleri becerilerini kazanır. 1, 9 1, 2 A, B
4) Radyo ve televizyonda haberleri anons etme ve okuma becerilerini kazanır. 1, 2, 3, 9 1, 2 A, B
5) Çağdaş bilim ve teknolojinin iletişim dünyasına hizmet veren araçlarını başarıyla kullanır. 1, 3, 9 1, 2 A, B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrencilerle tanışma toplantısı yapılacak ve dersten beklentiler ele alınacaktır. Sunuculuk ve diksiyonun temelleri
2 Anadil Türkçenin önemi ve tarihi hakkında bilgi verilecektir. Sunuculuk temelleri
3 Nefes alma ve artikülasyon teknikleri eşliğinde

sesli ve sessiz harflerin kullanımına yer verilecektir.

Sunuculuk temelleri Teknikleri
4 Diksiyon, konuşma sanatı, sözcüklerin doğru kullanımı konuları işlenecektir. Diksiyon Teknikleri
5 Hece, sözcük ve cümle oluşumu pratiklerine yer verilecektir. Diksiyon Teknikleri
6 Haber okuma tekniğine yönelik uygun pratikler işlenecektir.  Haber Okuma Teknikleri
7 Dönem Arası Sınavı  
8 Haber yayıncılığında kullanılan tekniklere yer verilecektir. Okuma Teknikleri
9 Okuma ve sunma uygulamalarına yer verilecektir. Okuma ve Sunum Teknikleri
10 Okumanın ve telaffuzun önemi uygulamalar eşliğinde öğretilecektir. Uygulamalar
11 Görsel ve işitsel medyada  mikrofon  kullanımı teknikleri işlenecek,

mikrofonlu ve mikrofonsuz röportaj çalışmalarına yer verilecektir.

Röportaj Teknikleri
12 Haber, makale (düz Yazı), hikaye ve şiir okuma teknikleriyle ilgili çalışmalar yapılacaktır. Okuma Teknikleri
13 Sözcüklerin ve cümlelerin yanlış kullanımı, dilbilgisi hataları üzerinde durulacaktır. Telaffuz Teknikleri
14 Sözcüklerin ve cümlelerin yanlış kullanımı, dilbilgisi hataları üzerinde durulacaktır. Telaffuz Teknikleri
15 Sözcüklerin ve cümlelerin yanlış kullanımı, dilbilgisi hataları üzerinde durulacaktır. Telaffuz Teknikleri
16 Final  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu *King, L. (1998). Kiminle, Ne Zaman, Nerede, Nasıl Konuşmalı: İyi konuşmanın sırları. çev.Yasemin Özdemir, İstanbul: İnkılap Yayınevi.

*Özkan, M. (2009). İnsan, İletişim ve Dil. İstanbul: Akademik Kitaplar. 

*Şenbay, N. (2016). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

Diğer Kaynaklar *Aziz, A. (2006). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Ankara: Turhan

Türkçe “Off” Feyza Hepçilingirler Remzi Kitabevi

* Alperen, N. (1990). Türkçe ( Güzel Konuşma, Okuma ve Yazma) Öğretim Rehberi, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları

*Banarlı, N. S. (1972). Türkçe’nin Sırları. İstanbul: Tarih Yayınları

*Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük 1-2

*Türk Dil Kurumu Yazım Kılavuzu

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı 1 40
Sözlü sınav ve sunum 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar.     X    
2 Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir.     X    
3 Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar.       X  
4 Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur.         X
5 Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur.       X  
6 Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar.     X    
7 Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.     X    
8 Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur.       X  
9 Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar.       X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ara Sınav 1 3 3
Sözlü Sınav/ sunum 2 2 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     130
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,2
Dersin AKTS Kredisi     5

 

Hiçbiri