Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, post-prodüksiyon alanında yaygın biçimde kullanılan Adobe After Effects yazılımında hareketli tasarım ve görsel efekt oluşturmanın temellerini öğretmeyi, geliştirmeyi ve öğrencilere sinema, televizyon ve dijital mecralara yaratıcı içerikler üretebilmek için gerekli teknik bilgi ve becerileri kazandırmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Hareketli tasarım ve görsel efektlere dair teorik ve teknik bilgileri bir araya getiren uygulama merkezli bu dersin içeriği, 2B ve 3B grafik, şekil ve metin animasyonları oluşturma, hareket takip teknikleri ve görsel efektler oluşturma gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev, E: Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dikey kurgu, hareketli tasarım ve görsel efekt alanındaki temel kavram ve terminolojilere hâkim olur. | 2, 3, 4, 6, 9 | 1, 2, 15 | A, C, E |
2) Tasarımın temel unsurlarını kullanarak 2B ve 3B hareketli grafikler üretme becerisini geliştirir. | 2, 3, 4, 9 | 1, 2, 15 | A, C, E |
3) Sinema, televizyon ve dijital mecralar için yaratıcı içerikler üretir. | 2, 3, 4, 9 | 1, 2, 15 | A, C, E |
4) Hareketli tasarım ve görsel efekt konusunda pratik deneyim kazanır. | 2, 3, 4, 9 | 1, 2, 15 | A, C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 |
|
|||
2 |
|
|||
3 | 2B Animasyona Giriş: Grafik ve şekiller ile temel animasyon oluşturma | |||
4 | 2B Animasyona Giriş: Grafik ve şekiller ile temel animasyon oluşturma | |||
5 |
|
|||
6 | Metinlerle çalışmak: Kinetik tipografiye giriş | |||
7 | Metinlerle çalışmak: Kinetik tipografiye giriş | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 |
|
|||
10 | Rotoskop Tekniği | |||
11 | Hareket takip teknikleri: 3B kamera takibi, hareket takibi ve maskeleme takibi | |||
12 | Yeşil ekran (chroma key) temizleme; Renk Düzenleme ve Derecelendirme | |||
13 | Sinemada temel düzeyde görsel efekt uygulamaları | |||
14 | Sinemada temel düzeyde görsel efekt uygulamaları | |||
15 | Render ve dışa aktarma (Export) ayarları | |||
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Fridsma, L. (2023). Adobe after effects classroom in a book. Adobe Press. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf İçi Paylaşım; Google Classroom |
Ödevler | Sınıf İçi Paylaşım; Google Classroom |
Sınavlar | Sınıf İçi Paylaşım |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev / Proje | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | |||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ödev / Proje | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 4 |
Final | 1 | 10 | 6 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri