Ders iletişimin tanımı, iletişimin kültür boyutları, iletişim sürecinin unsurları, iletişim türleri, temel iletişim modelleri gibi konuları ele alır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) İletişim kavramını tanımlama. |
1, 2, 6 |
1, 2, 7 |
A, B |
2) Temel iletişim modellerini analiz ederek karşılaştırma. |
1, 2, 3 |
1, 2, 6, 7, 9 |
A, B |
3) İletişimin önemini kavramak. |
1, 2, 3 |
1, 2, 7 |
A, B |
4) İletişim türlerini tanıma. |
1, 2, 3, 5, 9 |
1, 2, 6, 7 |
A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Dersin amaçları, dersin işlenişi, iletişim kavramının tanımlanması |
|
2 |
İletişim Sürecine Giriş: Temel kavramlar, tarihsel arkaplan, iletişim-kültür-doğa ilişkisi |
Burton&Dimbleby, Chpt. 1 |
3 |
İletişimin Boyutları: İçedönük İletişim, kişilerarası iletişim, grup iletişimi, kitle İletişimi |
Burton&Dimbleby, Chpt. 1 |
4 |
Bir Süreç Olarak İletişim: Mesajlar ve işlevleri |
Burton&Dimbleby, Chpt. 1 |
5 |
İletişimde Anlam Yaratma Süreci: Kodlar ve göstergeler |
Burton&Dimbleby, Chpt. 1 |
6 |
İletişim Sürecini Çözümlemek: İletişim modelleri |
Burton&Dimbleby, Chpt. 1 |
7 |
Kişilerarası İletişim 1: Kişilerarası iletişimin temel formları |
Burton&Dimbleby, Chpt. 2 |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Kişilerarası İletişim 2: Sözlü ve sözlü olmayan iletişim |
Burton&Dimbleby, Chpt. 2 |
10 |
Grup İletişimi 1: Grup kavramı, grup türleri, grup aidiyeti |
Burton&Dimbleby, Chpt. 3 |
11 |
Grup İletişimi 2: Grubun oluşumu, grup normları, grup içi iletişim |
Burton&Dimbleby, Chpt. 3 |
12 |
Örgütsel İletişim: Örgütlerin ayırt edici özellikleri, örgütiçi iletişim süreçleri |
Burton&Dimbleby, Chpt. 4 |
13 |
Kitle İletişimi: Kitlenin ve kitle iletişiminin doğası |
Burton&Dimbleby, Chpt. 5 |
14 |
İletişimin ve Toplumun Geleceği, Quo Vadis?: Tarihin tortuları, mevcut durum, geleceğe dair tartışmalar |
Burton&Dimbleby, Chpt. 6 |
15 |
Genel değerlendirme |
Burton&Dimbleby, Chpt. 6 |
16 |
Final sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Dimbleby, R., Burton, G.(2007). More Than Words: An Introduction to Communication (4th ed.), London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Dönem için konulara yönelik hazırlık okumaları ve sözlü sunum. |
Sınavlar | Ara sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 80 |
Sözlü/Sunum | 4 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sunum | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |