Bu ders kapsamında, sosyolojinin genel bir çerçevesi verildikten sonra, farklı yazarların görüşleri ekseninde sosyolojik düşünceler incelenmekte ve yakın tarihte, Amerika, Almanya ve Fransa’da geliştirilen sosyolojik teorilere yer verilmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Sosyolojinin tanımlarını ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. |
1, 3, 7, 9, 10 |
1, 2, 3 |
A, B |
2) Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler. |
1, 3, 7, 9, 10 |
1, 2, 3 |
A, B |
3) Sosyal konuları teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar. |
1, 3, 7, 9, 10 |
1, 2, 3 |
A, B |
4) Farklı sosyolojik kavramları inceler. |
1, 3, 7, 9, 10 |
1, 2, 3 |
A, B |
5) Farklı sosyolojik teoriler inceler. |
1, 3, 7, 9, 10 |
1, 2, 3 |
A, B |
6) Sosyolojik bir perspektifle sosyal yaşamı analiz eder |
1, 3, 7, 9, 10 |
1, 2, 3 |
A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ : SOSYOLOJİNİN TANIMLARI |
|
2 |
SOSYOLOJİ BİLİMİNİN İLK DÜŞÜNÜRLERİ : AUGUSTE COMTE |
|
3 |
FRANSIZ SOSYOLOJİSİ VE EMILE DURKHEIM I |
|
4 |
EMILE DURKHEIM II |
|
5 |
KARL MARX VE SOSYOLOJİK YAKLAŞIMI |
|
6 |
MAX WEBER VE SOSYOLOJİK YAKLAŞIMI |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
GEORG SIMMEL VE SOSYOLOJİSİ |
|
9 |
TOPLUMSAL GELİŞİM |
|
10 |
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE KÜRESELLEŞME |
|
11 |
SOSYOLOJİDE METODOLOJİK YAKLAŞIM VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ |
|
12 |
SOSYOLOJİK TEORİLERİN GELİŞİMİ |
|
13 |
GÜNÜMÜZ SOSYOLOJİ TEORİLERİ |
|
14 |
SOSYOLOJİK KAVRAMLAR |
|
15 |
SOSYOLOJİ VE SOSYAL YAŞAM |
|
16 |
FİNAL SINAVI |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
MOLENAT, Xavier, La sociologie, Histoire, Idées, Courants, Paris, Ed. Sciences Humaines, 2009. MONTOUSSE, Marc, 100 fiches pour comprendre la sociologie, Paris, Bréal, 2009. |
Diğer Kaynaklar |
ANSART, Pierre, Les sociologies contemporaines, Paris, Points, Seuil, 1990. ARON, Raymond, Les étapes de la pensée sociologique, Paris, Gallimard, 1976. BERAUT, Céline et COULMONT, Baptiste, Les courants contemporains de la sociologie, Paris, Licence, PUF, 2008. BERTHELOT, Jean-Michel, La construction de la sociologie, Paris, “Que sais-je?”, PUF, 2005. BLOESS, Françoise, ETIENNE, Jean, ROUX, Jean-Paul et ROUX, Jean-Pierre, Dictionnaire de sociologie, Paris, Hatier, 2004. BOURDIEU, Pierre, Questions de sociologie, Paris, Minuit, 2002. DURAND, Jean-Pierre et Weil Robert, Sociologie contemporaine, Paris, Ed. Vigot, 2006. DURKHEIM, Emile, Les règles de la méthode sociologique, Paris, Quadrige Grands Textes, PUF, 2007. GIDDENS, Anthony, Les conséquences de la modernité, Paris, L’Harmattan, 2000. NISBET, Robert, La tradition sociologique, Paris, PUF, 2005. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
Ödev |
0 |
0 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. |
|
|
|
X |
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. |
|
|
|
|
|
3 |
Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. |
X |
|
|
|
|
4 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. |
|
|
|
|
|
5 |
Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. |
|
X |
|
|
|
6 |
Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. |
|
|
|
|
|
7 |
Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
X |
|
|
8 |
Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. |
X |
|
|
|
|
9 |
Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |