Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bir pazarlama aracı olan reklamı tanıma, televizyon reklamlarında yaratıcı üretim sürecini ve yapım tekniklerini uygulayarak kavrama. Reklam filmi yönetmenliği, yapımcılığı gibi reklamcılık sektöründe ihtiyaç duyulan alanlarda temel bilgi ve donanımları kazandırma.
Dersin İçeriği:
Pazarlama stratejisi, hedef kitle, medya planlama, yaratıcı fikir, senaryo, storyboard, çekim teknikleri ve bütçe gibi temel konuları kavramak, reklam filmi prodüksiyonunu ekipler halinde uygulamalı gerçekleştirmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 6: Vaka Çalışması, 7: Beyin Fırtınası
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Reklamveren, Reklam Ajansı, Yapım Şirketi ve Yönetmen gibi tarafların beraber veya bağımsız çalışma bağlantılarını kavrar. | 2, 3, 4, 5, 8 | 1, 2, 7 | A, C |
2) Reklam pazar araştırması, reklam pazarlama stratejisi, reklam briefi bağlantısını kurar ve etkili kullanır. | 1, 2, 3, 4, 6 | 1, 2, 6, 7 | A, C |
3) Yaratıcı brief doğrultusunda bir reklam filminin, yaklaşımını, anlatım biçimini ve yapım tekniğini belirler. | 1, 2, 3, 4, 8 | 1, 2, 6, 7 | A, C |
4) Televizyon reklam filmi için senaryo yazımı, storyboard, hareketli grafik gibi yaratıcı uygulamaları yapar. | 1, 2, 3, 4, 8, 9 | 1, 2, 6, 7 | A, C |
5) Reklam etiği, reklam özdenetimi ve tüketici hakları konularında duyarlı olur. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 6 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, içerik, dönem ile ilgili beklentiler, bilgiler | |
2 | Yerel ve küresel pazarlama, reklamcılık ve halkla ilişkiler hakkında temel bilgiler | |
3 | Pazarlamadan bütünleşik pazarlama iletşimine reklamın tanımı, hedef kitlesi, reklam mecraları, reklam ortamı olarak televizyonun avantaj ve dezavantajları. | |
4 | Reklamveren, reklam ajansı, medya planlama ve prodüksiyon firması arasındaki yapısal ve kurumsal ilişkiler ile yaratıcı süreçte rolleri | |
5 | Reklam pazar araştırmaları, reklam iletişim stratejisi, yaratıcı brief, yaratıcı fikir, senaryo, storyboard ve sektörden örnekler | |
6 | Öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Öğrenci sunumları | |
9 | Grup liderlerinin belirlenmesi ve ekiplerin kurulması | |
10 | Grupların seçtikleri proje için zaman çizelgesi üzerinde hazırladıkları planı sunmaları | |
11 | Yaratıcı (reklam filmi senaryosu, slogan ve storyboard) ve çekim tekniği konularında tartışma, raporlama | |
12 | Yaratıcı ve teknik konularda karara varma, raporlama | |
13 | Çekim, yapım, kurgu aşaması | |
14 | Çekim, yapım, kurgu aşaması | |
15 | Çekim, yapım, kurgu aşaması | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Elden, Müge, Ulukök, Özkan, Yeygel, Sinem, ‘Şimdi Reklamlar’, 2005, İletişim Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar | Stash DVD + Archive TV Commercial DVD + Power Point sunumları |
www.adsoftheworld.com, adage.com, http://www.rv.org.tr/, http://www.rd.org.tr/, http://www.iaaturkey.com/ |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf içi paylaşım |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri