İletişim bilimleri ile sosyolojinin metot ve bulgularına dayalı olarak iletişimin şekillenmesi, kültürel dönüşümün açıklanması ve toplumsal değişim açısından medyanın rolünü analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Kültür, sosyoloji, şehirleşme, medya, toplumsallaşma, eğitim, toplumsal değişim, teknoloji vb. gibi konuları toplumsal yapılar ve toplumsal yapıların aktörlerle ilişkileri bağlamında değerlendirir. |
1, 2, 3 |
1, 2, 7 |
A, B |
2) İletişim alanının temel kavramlarını açıklar, saptar, yorumlar. |
5, 6 |
1, 2 |
A, B |
3) İletişim alanı ve alana bağlı alt disiplindeki çalışmaları, yaklaşımları sorgular, ilişkilendirir, eleştirir. |
1, 3, 6 |
1, 2, 6, 7 |
A, B |
4) İletişim alanındaki proje çalışmalarının gerçekleştirilmeside düşünsel alt yapıyı formüle eder. |
1, 2, 3, 9 |
1, 2, 6, 7, 9 |
A, B |
5) İletişim alanındaki üretim ve yaratım süreçlerine ilişkin temel bilgiyi teorik olarak ele alır. |
1, 5, 6 |
1, 2, 6, 7, 9 |
A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Sosyoloji Nedir? |
Giddens, Chpt. 1 |
2 |
“İletişim Bilimciler Ne Yapar?” |
Giddens, Chpt. 3 |
3 |
Sözlü Kültür-Yazılı Kültür |
Giddens, Chpt. 5 |
4 |
İdeoloji ve İletişim |
Giddens, Chpt. 9 |
5 |
Dijital Emek ve Sosyal Paylaşım Ağları |
Giddens, Chpt. 6 |
6 |
İletişimde Teknolojik Determinist Bakış |
Giddens, Chpt. 6 |
7 |
Kent ve İletişim |
Giddens, Chpt. 21 |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kamusal Alan |
Giddens, Chpt. 21 |
10 |
İletişimsel Eylem |
Giddens, Chpt. 21 |
11 |
Müzik ve İletişim |
Giddens, Chpt. 15 |
12 |
Küreselleşme, İletişim ve Toplumsal Değişim |
Giddens, Chpt. 2 |
13 |
Toplumsal Hareketler ve Medya |
Giddens, Chpt. 20 |
14 |
Çevre, Kriz ve İletişim |
Giddens, Chpt. 22 |
15 |
Genel Değerlendirme ve Tartışma |
|
16 |
Final |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Giddens, A. (2001). Sociology 4th ed, Cambridge: Polity Press |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | coadsys.yeditepe.edu.tr/ |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Sözlü/Sunum |
5 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Sözlü/Sunum | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |