Bilgi teorisi, Etik, Siyaset Felsefesi, Estetik
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Felsefenin ne olduğunu tartışır. | 1, 7, 8 | 1, 2 | A |
2) Felsefenin temel problemlerini inceler. | 1, 5, 6, 7, 8 | 1, 2 | A |
3) Felsefenin farklı alanlarını serimler. | 1, 3, 5, 7, 9 | 1, 2 | A |
4) Filozofların başat kavramsallaştırmalarını tanır. | 1, 5, 7, 9 | 1, 2 | A |
5) Felsefi problemleri teorik ve pratik bir çerçevede değerlendirir. | 1, 5, 7, 8, 9 | 1, 2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle tanışma / Ders içeriği hakkında bilgi | |
2 | Socrates öncesi dünyayı kavramaya yönelik okumalar | Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, p.61-88 / p.100-142 / p.161-201 / p.226-239/ p.244-288 |
3 | Platon’un ‘Devlet’ adlı yapıtındaki temel sorunlar | Plato, Republic, p.179-209/ p.294-321 |
4 | En genel hatlarıyla Aristoteles’in etik ve estetik görüşleri |
Aristotle, Nicomachean Ethics, p.1-35, p.79-101
Aristotle, Poetics p.19-68 |
5 | Descartes ile Hume’un bilgi görüşlerinin karşılaştırılması |
René Descartes, Discourse on method and the meditations, p.76-88 / p.123-129
David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, p.12-57 |
6 | Rousseau: İnsanlar Arasındaki Eşitsizlik ve Toplum Sözleşmesi | Jean-Jacques Rousseau, Discourse on the origin of inequality |
7 | Kant’ın ‘Aydınlanma nedir?’ ve ‘Ebedi Barış’ adlı yazıları | Immanuel Kant, Kant: Political Writings |
8 | ARA SINAV | |
9 | Hegel Estetiği’nin Temelleri | G.W. F. Hegel, Aesthetics, p.69-90 / p.280-298 |
10 | Marx’ın Siyaset Felsefesi | Karl Marx, The Communist Manifesto |
11 | Nietzsche’nin Sanat Görüşü | Friedrich Nietzsche, The Birth of Tragedy and Other Writings |
12 | Adorno ve Horkheimer’in Aydınlanma ve Kültür Endüstrisi eleştirisi | Theodor W. Adorno – Max Horkheimer, The Dialectic of Enlightenment, p.1-35 / p. 94-137 |
13 | Habermas’ın Modernite projesine ilişkin düşünceleri |
Jürgen Habermas, Habermas and Unfinished Project of Modernity, p.38-55
Jürgen Habermas, Postmetaphysical Thinking, p.3-9 |
14 | Foucault’nun bilgi ve iktidar eleştirisi | Foucault, The Order of Things, p. 3-19, p.235-271 |
15 | Lyotard: Postmodern Durum | Lyotard, The Postmodern Condition, p. XXIII-XXV, p. 18-31 |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
*Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, Penguin Books, 1987
Plato, Republic, Focus Philosophical Library, 2007, trans: Joe Sachs *Aristotle, Nicomachean Ethics, Focus Publishing, 2002 *Aristotle, Poetics, Focus Publishing, 2006 *René Descartes, Discourse on method and the meditations ; trans. byF.E.Sutcliffe, *David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, , Oxford Press, *Jean-Jacques Rousseau, Discourse on the origin of inequality, trans. by Franklin Philip, Oxford Press, 1994 *Immanuel Kant, Kant: Political Writings, trans. By H.B. Nisbet, 1991 *G.W. F. Hegel, Aesthetics, trans. By T.M. Knox, Vol.I, Cambridge UniversityPress, *Karl Marx, The Communist Manifesto, trans. by Terrell Carver, Cambridge University Press *Friedrich Nietzsche, The Birth of Tragedy and Other Writings, Cambridge University Press *Theodor W. Adorno – Max Horkheimer, The Dialectic of Enlightenment, trans. by Edmond Jephcott, Stanford University Press, 2007 *Jürgen Habermas, Habermas and Unfinished Project of Modernity, ed. by *Maurizio Passerin d’Entréves and Seyla Benhabib, M.I.T. Press, 1997 *Jürgen Habermas, Postmetaphysical Thinking, trans. by William Mark Hohengarten, M.I.T. Press, 1992 *Foucault, The Order of Things, Routledge, 2002 *Lyotard, The Postmodern Condition, trans. by Régis Durand, The Minnesota University Press, 1984 |
Diğer Kaynaklar |
*Diogenes Laertios, The Lives of Eminent Philosophers, trans. by Pamela Mensh, Oxford University Press, 2018
*Marshall Berman, All That is Solid Melts into Air, The Experience of Modernity, Verso, 1982 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Yeditepe Üniversitesi Bilgi Merkezi |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | X | ||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | X | ||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |