• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PRP 437
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Yapay zekâ araçlarının günlük yaşamlarımıza giderek daha fazla entegre olduğu bir çağda, bunların insan iletişimi üzerindeki etkilerini keşfetmek çok önemlidir. Bu ders öğrencilere yapay zekanın (AI) teorisi, pratiği ve tekniklerini ve bunun halkla ilişkiler endüstrisindeki uygulamalarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Dersin amacı yapay zekâ ilkeleri ve yaklaşımlarına genel bir bakış sunmak, yapay zekâ ile ilgili ortak kavramları tanımlamak ve açıklamak ve yapay zekanın halkla ilişkiler endüstrisinde genel kullanımını anlamaktır. Bu ders aynı zamanda halkla ilişkiler öğrencileri için etik ve yapay zekâ ve yapay zeka okuryazarlığı anlayışını da geliştirir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 6: Örnek Olay, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Ölçme Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Yapay zekâ ve makine öğrenimi hakkında bilgi edinir.

1,2,3,5,6,7,9

1,2,3,6,15

A,C

  1. Yapay zekâ sistemlerinin halkla ilişkilerde kullanımlarını açıklar.

1,2,3,4,5,6,8,9,10

1,2,3,6,15

A,C

  1. Yapay zeka ile ilgili ""zayıf/güçlü yapay zeka", "yapay, genel zeka" gibi ortak kavramları tanımlar ve açıklar.

1,2,3,4,5,6,8,9,10

1,2,3,6,15

A,C

  1. Yapay zekâ teknolojilerinin kullanımıyla ortaya çıkan etik hususlar hakkında bilgi sahibi olur.

1,2,3,5,6,7,9

1,2,3,6,15

A,C

  1. Yapay zekâ çözümlerini, algoritmalarını ve bunların sınırlamalarını eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneğini geliştirir.

1,2,3,5,6,7,9

1,2,3,6,15

A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş ve tüm yıl için çerçevenin oluşturulması

 

2

Yapay zekâ tanımı, yapay zekanın tarihçesi

 

3

Dijital medyada yapay zekanın mevcut durumu ve beklentileri

 

4

Yapay zekanın teknolojik temelleri: arama motorları, öneri sistemleri, veri madenciliği

 

5

Yapay Zekâ ve İletişim: Yapay zeka ve yayıncılık, algoritmik reklamcılık ve hedefli pazarlama/PR 

 

6

Akıllı Kullanıcı Ara yüzleri: farklı Akıllı Kullanıcı Arayüz çeşitleri ve PR endüstrisinde kullanımı

Moore, S., & Hübscher, R. (2021. Chapter 1

7

Ara Sınav

 

8

Sürükleyici iletişim: sanal ve artırılmış gerçeklikler

Moore, S., & Hübscher, R. (2021). Chapter 2

9

Yapay Zekâ, duygular ve güven

Moore, S., & Hübscher, R. (2021). Chapter 3

10

Yapay Zekâ Öğrenme Arayüzleri: Doğal, Sinirsel ve Heterojen

Moore, S., & Hübscher, R. (2021). Chapter 4

11

Yapay Zekâ ve Hedef Kitle Araştırması: Dinleme, izleme arayüzleri

 

12

Yapay zekayı ikna için kullanma: Engeller, fırsatlar ve kişiselleştirilmiş ikna

Moore, S., & Hübscher, R. (2021). Chapter 5, 6

13

Etikte Yapay Zekâ: Kültür, kanun düzenlemeleri

Zohny, H., McMillan, J., & King, M. (2023). 

Bowen, S. A. 

Wallace, A., & Allendale, M. I. (2020). 

14

Halkla ilişkiler için Yapay Zekâ Okuryazarlığı

Hermann, E. (2022). 

15

Halkla İlişkilerde Yapay Zekâ Tabanlı Proje Oluşturma: Örnek Olay İncelemesi

 

16

Final

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Moore, S., & Hübscher, R. (2021). Strategic communication and AI: Public relations with intelligent user interfaces. Routledge.

Diğer Kaynaklar

Zohny, H., McMillan, J., & King, M. (2023). Ethics of generative AI. Journal of medical ethics, 49(2), 79-80.

Bowen, S. A. “If it Can Be Done, it Will Be Done:” Ai Ethics and Public Relations Implications. Ai Ethics and Public Relations Implications.

Ward, J., Luttrell, R., Wallace, A., & Allendale, M. I. (2020). PR ethics literacy: Identifying moral and ethical values through purposeful ethical education. Journal of Public Relations Education, 6(3), 66-80.

Hermann, E. (2022). Artificial intelligence and mass personalization of communication content—An ethical and literacy perspective. New media & society, 24(5), 1258-1277.

Russell, S. J., & Norvig, P. (2016). Artificial intelligence: A modern approach.

Malaysia: Pearson Education Limited.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

Yulearn, Google Classroom

Ödevler

Yulearn, Google Classroom

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Derse Katılım, ödev ve ders içi çalışmalar

 

40

Ara Sınav

 

60

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir.

x

       

x

2

Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.

x

       

x

3

Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar.

x

       

x

4

Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapar.

       

x

 

5

Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir.

x

       

x

6

Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir.

     

x

   

7

Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir.

   

x

     

8

Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular

       

x

 

9

Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

x

       

x

10

Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir.

   

x

     

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ödev

5

5

25

Ara Sınav

1

3

3

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

   

        115

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

4,6

Dersin AKTS Kredisi

   

5

 

4