Medya endüstrisi tipleri ve tanımları, medya uygulamalarının planlama, ölçme ve değerlendirme aşamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Ölçme Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,4,9 | 1,2,3 | A,C |
|
1,2,4,9 | 1,2,3 | A,C |
|
1,2,4,9 | 1,2,3 | A,C |
|
1,2,4,9 | 1,2,3 | A,C |
|
1,2,4,9 | 1,2,3 | A,C |
|
1,2,4,9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve tüm yıl için çerçevenin oluşturulması.
Medya Endüstrisinin Tanımları ve İstatistikleri |
|
2 |
Medya Türleri: Ücretli, Sahip Olunan ve Kazanılan Medya
Medya Planlamada stratejiler ve hedefler |
|
3 |
Medya planlamacılarının değişen rolü, medyadaki değişimler
planlama endüstrisi. Medya planlama faaliyetleri: Kime ve ne zaman reklam verileceği sorularının yanıtlanması |
|
4 | Medya planlama faaliyetleri: Ne zaman reklam verileceği, kampanyanın uzunluğu ve uygun medya ortamı sorularının yanıtlanması | |
5 |
Medya planlamasındaki temel kavramlara giriş I: Yayın, basılı ve dijital medya izleyici ölçümü ve örneklemesi
Dijital Medya Planlama Metrikleri: Gösterim, Erişim, Tıklama Oranı ve yaygın olarak kullanılan diğer kavramlar |
|
6 | Medya planlamada temel kavramların tanıtılması II; Ortalama derecelendirmeler, TVR, Paylaşım, Erişim, ATS | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bir medya planının verimliliğini değerlendirmede kullanılan temel metrikler: GRP'ler, Erişim ve OTS | |
9 | Beyinde Nöropazarlama ve Öğrenme | |
10 | Bir medya planı geliştirme adımları ve birkaç medya planı vaka çalışması | |
11 | Erişim ve Sıklık tartışmaları, Etkili Erişim ve Sıklık düzeylerinin belirlenmesi | |
12 | Kampanyaların Değerlendirme Sonrası: CPT, CPP, CPS/GRP'ler, SOS, SOV metrikleri. | |
13 | Medya satın alma ve bütçeleme konuları ve yöntemleri | |
14 | Dijital Medya Planlama ve Yerel Reklamcılık | |
15 | Final sınavı öncesi tekrar | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Sissors, Jack&Baron, B.Roger. (2010). Advertising Media Planning, 7th Edition, Mc Graw Hill, USA
Katz, Helen (2008): The Media Handbook, 2nd Edition, NTC Business Books: Chicago, USA Bilgen Başal (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. Çantay Kitapevi |
Diğer Kaynaklar |
AÖF Medya Planlama 3.Baskı 2020, Eskişehir Anadolu Üniversitesi
Audience Measurements Research Reports Research Reports about Consumer Behavior Passive Simplicity and Reach & Frequency Articles |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Derse Katılım | 25 | |
Ödevler | 10 | |
Ara Sınav | 25 | |
Grup Ödevi | 15 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 25 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 75 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | x | |||||
2 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | x | |||||
3 | Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. | x | |||||
4 | Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. | x | |||||
5 | Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. | x | |||||
6 | Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. | x | |||||
7 | Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | x | |||||
8 | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular | x | |||||
9 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | x | |||||
10 | Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |