Ders, öncelikle başlıca siyasal ideolojilerle birlikte siyasal iletişimin temel kavram ve teorilerine genel bir bakış sunmakta ve medya, siyaset ve toplum arasındaki üçgeni irdelemektedir. Daha sonra bir siyasal iletişim kampanyasının bileşenleri, siyasal iletişim kampanyalarında kullanılan çeşitli stratejiler ve taktikler ve bu kampanyalarının başarılarını etkileyen faktörler somut örnekler üzerinden incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1. Başlıca siyasal ideolojileri ve fikirleri tanır. | 2 |
2. Siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır. | 1, 2 |
3. Halkla ilişkilerin siyasetteki önemini kavrar. | 1 |
4. Bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir. | 1, 3, 5 |
5. Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar. | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Siyaset nedir? İdeoloji nedir? İdeolojiler ölüyor mu? | Heywood, A. (2013), chap. 1 & 2 |
2 | Siyasal fikirler ve ideolojiler 1: Sosyalizm, liberalizm ve muhafazakârlık | Heywood, A. (2013), chap. 2 |
3 | Siyasal fikirler ve ideolojiler 2: Faşizm, popülizm, köktendincilik ve milliyetçilik | Heywood, A. (2013), chap. 2 & 5 |
4 | Siyasal fikirler ve ideolojiler 3: Feminizm, çevrecilik ve yeni sol | Heywood, A. (2013), chap. 2 |
5 | Kamuoyu: psikolojik yaklaşımlar | Glynn, C. J. et al (2004), chap. 1 & 4 |
6 | Kamuoyu: sosyolojik yaklaşımlar | Glynn, C. J. et al (2004), chap. 5 & 6 |
7 | Siyasal iletişim nedir? Aktörleri kimlerdir? | McNair, B. (2011), chap. 1 |
8 | Ara sınav | |
9 | Siyasal reklamcılık: dünyadan ve Türkiye’den siyasal reklam örnekleri | McNair, B. (2011), chap. 6 |
10 | Siyasal halkla ilişkiler | McNair, B. (2011), chap. 7 |
11 | Siyasal iletişim kampanyası tasarlamak: araştırma & hedef belirleme | O’Day, J. B (n.d.), chap. 1, 2, &3 |
12 | Siyasal iletişim kampanyası tasarlamak: kampanya mesajı ve iletişim stratejisi | O’Day, J. B (n.d.), chap. 4 & 5 |
13 | Siyasal iletişim kampanyası tasarlamak: planlama ve uygulama | O’Day, J. B (n.d.), chap. 6 |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Derse dair genel değerlendirme | |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion. London: Westview Press.
Heywood, A. (2013). Politics, 4th ed. London: Palgrave. McNair, B. (2011). An introduction to political communication, 5th ed. New York: Routledge. O’Day, J. B. (n.d.). Political Campaign Planning Manual: A Step-by-Step Guide to Winning Elections. N.p.: National Democratic Institute for International Affairs. NTV (2015). Türkiye’nin Seçimleri [Documentary]. Available at YouTube. NTV (2017). Türkiye’nin Referandumları [Documentary]. Available at YouTube. Clooney, G. (Producer), Heslov, G. (Producer), & Green, D. G. (Director) (2015). Our brand is crisis [Motion picture]. United States: Participant Media, RatPac-Dune Entertainment, & Smokehouse Pictures. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 40 |
Ara sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 2 | 50 |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | |||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |