Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, reklama dair teori ve uygulamaları örnek olaylar üzerinde göstermek ve böylelikle mesleğe yönelik konuları pekiştirmek ve çözüm önerileri üretmektir. Bu vasıtayla, öğrencilerin veri okuryazarlığı becerisinin artmasına çalışılacaktır.
Dersin İçeriği:
Reklamda, eğitim, yiyecek-içecek, moda ve güzellik, hayır kurumları, sosyal medya, finans, yeşil ve etik, seyahat, sağlık ve ilaç, spor ve perakende gibi alanlardaki örnek olayların analizi, konulara/sorunlara yönelik çözüm önerileri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 5- Problem Çözme 6- Vaka Çalışması 7- Beyin Fırtınası 8- Küçük Grup 15- Ödev 19- Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Organizasyonlarda stratejik karar alma sürecini örnek olaylarla çözer. | 4, 8, 9, 10, 11 |
2) Reklamcılıktaki güncel uygulamaları örnek olaylarla analiz eder ve tartışır. | 4, 8, 9, 10, 11 |
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, örnek olaylarla pekiştirir. | 8, 10, 11 |
4) Örnek olay çözümleme bilgi ve becerisine sahip olur. | 4, 8, 9, 10, 11 |
5) Örnek olaylar vasıtasıyla analitik düşünme becerisine sahip olur. | 4, 8, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Örnek olay analizi nedir, neden önemlidir? | |
2 | Örnek olay nasıl çözümlenir? | |
3 | Örnek olay: Eğitim | |
4 | Örnek olay: Yiyecek İçecek | |
5 | Örnek olay: Moda ve Güzellik | |
6 | Örnek olay: Hayır Kurumları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Örnek olay: Sosyal Medya | |
9 | Örnek olay: Sosyal Medya | |
10 | Örnek olay: Finans | |
11 | Örnek olay: Yeşil ve Etik | |
12 | Örnek olay: Seyahat | |
13 | Örnek olay: Sağlık ve İlaç | |
14 | Örnek olay: Spor | |
15 | Örnek olay: Perakende | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Kaynak |
http://eds.a.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=17&sid=629b77d7-9cea-4223-b5f7-0e3332de599f%40sessionmgr4006
& Öğretim elemanının slaytları |
Diğer Kaynaklar | https://www.theguardian.com/advertising/case-studies |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ödev | 3 | 20 |
Küçük Grup Çalışması (Sınıf çalışması) | 12 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Küçük Grup çalışması (Classwork) | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri