Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı psikolojik ikna unsurlarının reklamlarda kullanımını açıklamaktır.
Dersin İçeriği:
Reklam psikolojisi kavramı; Reklam psikolojisinin tarihi; Reklamda hafıza; Beynin yapısı, öğrenme davranışı ve reklam arasındaki ilişki; Reklamda beş duyunun kullanımı; Psikolojik ikna unsurlarının reklamda kullanımı
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 19- Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü / Sunum, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Reklam Psikolojisini açıklar . | 1, 2, 10 |
2) Reklam Psikolojisinin tarihini açıklar. | 1, 2, 10 |
3) Hafızanın reklam psikolojisinde oynadığı rolü açıklar | 1, 2, 10 |
4) Beynin yapısı, öğrenme davranışı arasındaki ilişkiyi ve bunların reklamlarda kullanımını açıklar | 1, 2, 3, 10 |
5) Beş duyunun reklamda nasıl kullanıldığını açıklar | 1, 2, 10 |
6) Psikolojik ikna unsurlarının reklamda kullanımını açıklar. | 1, 2, 3, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş dersi | |
2 | Reklam ve psikoloji ilişkisi | Haftalık okumalar, |
3 | Reklam psikolojisinin tarihi | Haftalık okumalar, sunumlar |
4 | Reklamın işleyiş yöntemleri | Haftalık okumalar, sunumlar |
5 | İnsan hafızasına yaklaşımlar | Haftalık okumalar, sunumlar |
6 | Psikologların öğrenme ve hafıza modelleri | Haftalık okumalar, sunumlar |
7 | Psikologların öğrenme ve hafıza modelleri | Haftalık okumalar, sunumlar |
8 | Psikologların öğrenme ve hafıza modellerinin reklamda kullanımı | Haftalık okumalar, sunumlar |
9 | ARA SINAV | |
10 | Beynin Yapısı | Haftalık okumalar, sunumlar |
11 | Öğrenme ve Duygulanım | Haftalık okumalar, sunumlar |
12 | Reklam, Öğrenme ve Hafıza | Haftalık okumalar, sunumlar |
13 | Müzik, koku vb. duyumların yarattığı psikolojik etkiler | Haftalık okumalar, sunumlar |
14 | Psikolojik ikna unsurlarının reklamda kullanımı | Haftalık okumalar, sunumlar |
15 | Psikolojik ikna unsurlarının reklamda kullanımı | Haftalık okumalar, sunumlar |
16 | FİNAL (Proje teslim ve sunumu) |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Scott, L. M., & Batra, R. (2003). Persuasive Imagery : A Consumer Response Perspective. Routledge. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Sunum | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sunum | 2 | 4 | 2 |
Final (Proje) | 1 | 20 | 20 |
Final Projesi Sunum | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri