Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Farklı yazma yöntemlerinin ve tartışmalarının yardımıyla öğrenciye kendini ifade etmenin yollarını göstermek
Dersin İçeriği:
Ödevler ve evde hazırlanması istenen yazılar sınıf ortamında değerlendirilip aynı zamanda herkesin tartışmasına açılarak farklı yazım taktikleri gösterilir ve analiz edilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1:Ders, 2:Tartışmalı Ders, 3:Özel Destek/Yapısal Örnekler, 4:Rol Yapma/Drama, 7:Beyin Fırtınası
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü/Sunum, Proje/Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Duygularını ifade eder. | 2 |
2) Analiz yapma becerileri kazanır. | 2, 3 |
3) Bir düşünceyi yapılandırabilir. | 2, 3 |
4) Metni kurgular. | 2, 3 |
5) Oluşturulan ve kurgulanan metnin değerlendirilme yöntemlerini bilir. | 2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kendini ifade etmenin yolları | |
2 | Bir mektup yazmak: başlangıç noktası | |
3 | Öykü nedir? Tarihi, kurgusu ve yapısı | |
4 | Öykü yazmaya nasıl hazırlanmalı, nasıl başlamalı? | |
5 | Farklı sonları olabilecek bir öyküye başka bir öyküden nasıl devam etmeli? | |
6 | Portre nasıl yazılır? | |
7 | Zamanın önemi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Betimlemenin önemi, işlevi ve sınırları | |
10 | Metin-mekan ilişkisi | |
11 | Farklı söylemler: Değişik kültür gruplarından gelen insanları nasıl konuşturmalı? | |
12 | Nesnelerin duygusu | |
13 | Dilin önemi | |
14 | Tarihin, felsefenin ve psikolojinin önemi | |
15 | Denemede kişisel duygular | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar | Roman ve filmler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara sınav, proje ve final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Proje | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | |||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | ||||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | ||||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | ||||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | ||||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | ||||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | ||||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1