Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Stajın amacı, (1) Çalışma alanıyla ilgili ilk elden bilgi edinmek, (2) Yeni profesyonel uygulamalar ve ilişkilerde bulunmak ve (3) Kavramsal bilgiyi işi çevresinde uygulamaktır.
Dersin İçeriği:
- İletişim araç ve yöntemlerini sahada uygulama.
- Kurumsal kültürün önemine yönelik daha fazla farkındalık.
- Bulunulan alana dair beceriler.
- Sektör hakkında bilgi.
- Yapılan işin içeriğini, koordine edilen etkinlikleri/projeleri vs. kanıtlarıyla birlikte içeren portföy.
Yapılan işleri, bu işlere dair beğenilen/beğenilmeyen yönleri, gözlemleri ve alınan dersleri içeren günlük.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
5: Problem Çözme, 9: Sunum, 12: Grup Çalışması, 13: Saha Çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Alana yönelik bilgisini geliştirir. | 9, 10 |
2) Alana yönelik özel becerilerini geliştirir. | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
3) İş tecrübesi kazanır. | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
4) İşe girişlerde rakiplerine oranla daha avantajlı hale gelir. | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
5) Mesleğine dair iletişim ağı edinir. | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
6) Tuttuğu günlük ve iş portföyü sayesinde yaptığı işlerin, tutumlarının, bilgisinin nasıl geliştiğini ve iletişim teorilerinin ve prensiplerinin uygulamaya ne şekilde aktarıldığını görür. | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencinin çalışma programını ve iş tarifini içeren ve hem öğrenci hem de Bölüm Staj Koordinatörü tarafından imzalanan Staj Anlaşma Formu’nun tamamlanması ve işe başlama | |
2 | İkinci çalışma haftası | |
3 | Üçüncü çalışma haftası | |
4 | Dördüncü çalışma haftası | |
5 | Beşinci çalışma haftası | |
6 | Altıncı çalışma haftası | |
7 | Yedinci çalışma haftası | |
8 | Sekizinci çalışma haftası – Koordinatör ziyareti | |
9 | Dokuzuncu çalışma haftası | |
10 | 10. çalışma haftası | |
11 | 11. çalışma haftası | |
12 | 12. çalışma haftası | |
13 | 13. çalışma haftası | |
14 | Son çalışma haftası | |
15 | Günlüğün ve iş portföyünün Bölüm Staj Koordinatörü’ne teslimi | |
16 | Bölüm Staj Koordinatörü ile son değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Floyd, Kory & Michele Hammers, The Communication Internship: Principles and Practices, Kendall Hunt Publishing, New York, 2005. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
İşveren tarafından doldurulan staj değerlendirme formları | 1 | 50 |
Koordinatör tarafından yapılan ziyaret değerlendirmesi | 1 | 20 |
Portföy ve günlük | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | - | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | Haftada 3 gün x 8 saat = 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev (Portföy ve günlük) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 384 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |
3