Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Reklamda görsel tasarım uygulamaları becerisinin kazanılması, statik görsel tasarım sürecini hareketli görüntü tasarım süreci ile birleştirilmesi ve bu iki tasarım sürecinin Adobe Illustrator ve Adobe After Effects programları aracılığıyla birlikte kullanılması.
Dersin İçeriği:
Adobe Illustrator ve Adobe After Effects kullanımı, tasarlanan vektörel görselin, hareketlendirilerek bir reklam filmine aktarılması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 3- Özel Destek / Yapısal Örnekler 5- Problem Çözme 7- Beyin Fırtınası 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü / Sunum, Ödev, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Illustrator ve After Effects tasarım programlarını kullanma becerisini kazanır. | 2, 3, 10 |
2) Yeni medya araçlarını ve dijital teknolojileri birbiriyle ilişkili şekilde kullanır. | 2, 3, 5, 10 |
3) Post prodüksiyon süreçlerindeki ortak terimleri bilir ve onları kullanma becerisine sahip olur | 2, 3, 5, 10 |
4) Reklam görseli tasarımı iş akışına hakim olur. | 2, 3, 8, 10 |
5) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, reklam filmlerine hareketli grafik tasarlar. | 2, 3, 8, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hareketli Grafik (motion graphic) tanımı, örneklerinin incelenmesi | |
2 | Reklam görseli üretimindeki iş akışına bakış, Adobe Illustrator ve Adobe After Effects programlarının bu iş akışındaki kullanım alanları | |
3 | Adobe Illustrator programına giriş | |
4 | Adobe Illustrator Tool Box (Araçlar) Kullanımı | |
5 | Uygulama; Illustrator programında Reklam görseli hazırlama | |
6 | Uygulama; Illustrator programında Reklam görseli hazırlama | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Illustrator proje dosyasını After Effects Programına aktarma, Layer (Katman) sisteminin bu geçişe uygun olarak düzenlenmesi | |
9 | After Effects kompozisyon oluşturma, Key Frame kullanımı | |
10 | Illustrator’da tasarlanan reklam görselinin After Effects’de hareketlendirilmesi | |
11 | After Effects’de yeşil perde yok etme ve görüntü birleştirme | |
12 | Uygulama; Seçilen bir reklam filmine, Illustrator ve Adobe After Effects kullanımı ile hareketli grafik (motion graphic) tasarlama | |
13 | Uygulama; Seçilen bir reklam filmine, Illustrator ve Adobe After Effects kullanımı ile hareketli grafik (motion graphic) tasarlama | |
14 | Uygulama; Seçilen bir reklam filmine, Illustrator ve Adobe After Effects kullanımı ile hareketli grafik (motion graphic) tasarlama | |
15 | Uygulama; Seçilen bir reklam filmine, Illustrator ve Adobe After Effects kullanımı ile hareketli grafik (motion graphic) tasarlama | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Landa, R. (2004). Advertising by Design : Creating Visual Communications with Graphic Impact. Hoboken : J. Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar | https://www.linkedin.com/learning/illustrator-2021-essential-training/welcome-to-adobe-illustrator-2021-essential-training |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Video, e-kitaplar |
Ödevler | Tasarım çalışmaları |
Sınavlar | Vize ve final ( Proje Teslimi) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ödev | 2 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Final (Proje) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri