Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin, olay pazarlamasının temellerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Olay pazarlaması nedir? Belli bir organizasyon hazırlamak ve sürdürmek için gerekli olan temel ilkeler nelerdir?
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 6- Vaka Çalışması 7- Beyin Fırtınası 8- Küçük Grup 19- Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Olay pazarlaması sürecinin ne olduğunu kavrar. | 1, 2, 3 |
2) Olay pazarlamasının önemini kavrar. | 2, 9 |
3) Olay pazarlamasının PR ve reklam ile olan ilişkisini kavrar. | 1, 2 |
4) Olay pazarlamasının ekonomi ve sosyoloji gibi alanlarla ilişkisini kavrar. | 1, 2, 9 |
5) Dijital teknolojiler ile olay pazarlaması arasındaki ilişkiyi kavrar. | 5, 6, 7, 9, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Olay pazarlamasına giriş | |
2 | Olay (Organizasyon) türleri | |
3 | Olay türleri (devam ediyor) | |
4 | Yer, mekan seçimi ve programı ve içeriği geliştirme | |
5 | Olay web sitesi oluşturma | |
6 | Lead nurturing funnel ve olay web sitesi | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Konuk (Konu: Olay pazarlaması uygulamaları ve olay web sitesinin önemi) | |
9 | Sosyal medyada olay tutundurma | |
10 | Konuk (Konu: Olay pazarlaması ve sosyal medya) | |
11 | Örnek olay incelemesi: Belli bir şirketin olay pazarlama uygulaması ve dijital teknolojiler |
https://blog.bizzabo.com/event-marketing-examples
|
12 | Olay sponsorluğu | |
13 | Olay bütçesi hazırlama | Liu L., Zhang J., Keh H.T. (2018) Event-marketing and advertising expenditures: The differential effects on brand value and company revenue, Journal of Advertising Research, 58 (4) , pp. 464-475, DOI: 10.250/JAR-2017-043 |
14 | Olay başarısını değerlendirme |
Lia Zarantonello & Bernd H. Schmitt (2013) The impact of event marketing on brand equity, International Journal of Advertising, 32:2, 255-280, DOI: 10.2501/IJA-32-2-255-280
|
15 | Örnek olay incelemesi |
https://blog.bizzabo.com/event-marketing-examples
|
16 | FİNAL |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Dowson, Ruth and Bassett, David (2015). Event Planning and Management: A Practical Handbook for PR and Events Professionals. New York: Kogan Page Ltd.
& Öğretim elemanı tarafından verilen slaytlar |
Diğer Kaynaklar |
https://blog.bizzabo.com/event-marketing-examples Lia Zarantonello & Bernd H. Schmitt (2013) The impact of event marketing on brand equity, International Journal of Advertising, 32:2, 255-280, DOI: 10.2501/IJA-32-2-255-280 Liu L., Zhang J., Keh H.T. (2018) Event-marketing and advertising expenditures: The differential effects on brand value and company revenue, Journal of Advertising Research, 58 (4) , pp. 464-475, DOI: 10.250/JAR-2017-043 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Küçük Grup Çalışması (Sınıf çalışması) | 10 | 20 |
Ödev (İstenen haftalık çalışmaların getirilmesi-Ödevler toplanmayabilir.) | 10 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Küçük Grup Çalışması (Sınıf çalışması) | 10 | 2 | 20 |
Ödev (İstenen haftalık çalışmaların getirilmesi-Ödevler toplanmayabilir.) | 10 | 2 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri