Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı reklamcılığın temel uzmanlık dallarından biri olan metin yazarlığı konusunda, reklamcı adaylarının eğitilmesi, yaratıcılıklarının geliştirilmesi ve sektöre hazırlanmasıdır.
Dersin İçeriği:
Farklı mecralar için, reklam metinlerinin incelenmesi ve analizi, reklam metni üretimi, yazarlık becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 3- Özel Destek / Yapısal Örnekler 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sözlü, Sınav / Sunum, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Tanışma. Ders İçeriğinin paylaşılması (Syllabus / Kitaplar/ Kaynaklar/Araçlar/Teknolojiler ) |
|
2 | Reklam ajansı yapısı ve reklam yazarlarının reklam organizasyonu içindeki yeri, rolü ve görevi. | |
3 | Yaratıcı brief ve öğeleri. Yaratıcı brief okuma, analiz etme. | |
4 | Basın ilanı / Metin yazımı | |
5 | Basın ilanı /Başlık ve slogan yazımı | |
6 | Marka ismi yaratma | |
7 | ARA SINAV (Sonuncusu vize tarihinde teslim edilen dört ödev ortalaması ve sunum) | |
8 | Reklam yazarlığı ve yaratıcılık. Reklam fikri geliştirme / Fikir nasıl bulunur. | |
9 | TV senaryosu incelenmesi ve yazımı | |
10 | TV senaryosu yazımı | |
11 | Jingle yazımı ve örnekleri | |
12 | Verilen ödevler üzerine konuşma, eleştirme ve dünyadan örnekler | |
13 | Radyo reklamı yazımı | |
14 | Doğrudan postalama örnekler ve analiz | |
15 | Dijital medya için yazarlık ve örnekleri | |
16 | FİNAL (Sonuncusu final tarihinde teslim edilen üç ödev ortalaması ve sunum) |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Shaw, M. (2012). Copywriting : Successful Writing for Design, Advertising, and Marketing: Vol. Second edition. Laurence King Publishing. http://web.a.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/ehost/ebookviewer/ebook/ZTAwMHh3d19fOTI2MTU5X19BTg2?sid=adc56095-86b1-442f-b9ea-938fbb6c0a73@sessionmgr4008&vid=1&format=EB&rid=6 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sınıf içi dağıtım ve/veya www. coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Ödevler | Sınıf içi dağıtım ve/veya www. coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Dört ödev ortalaması ve sunum) | 1 | 50 |
Final (Üç ödev ortalaması ve sunum) | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav (Dört ödev ortalaması ve sunum) | 1 | 12 | 12 |
Final (Üç ödev ortalaması ve sunum) | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2