• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PRP 337
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı; öğrencilerin başlıca halkla ilişkiler ve siyaset nosyonları ile birlikte, siyasal iletişimin temel teorilerini tanımalarına ve bunları somut örnekler üzerinden tartışmalarına yardımcı olmak, bunun yanı sıra etkili bir siyasal iletişim kampanyası tasarlamak için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Ders, öncelikle başlıca siyasal ideolojilerle birlikte kamuoyu nosyonuna genel bir bakış sunmakta ve medya, siyaset ve toplum arasındaki üçgeni irdelemektedir. Buna ek olarak halkla ilişkiler ve siyaset bileşenleri, siyasal iletişim kampanyaları, kampanyalarda kullanılan çeşitli stratejiler ve taktikler incelenmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders; 2: Tartışmalı Ders; 6: Vaka Analizi; 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav; B: Sözlü/Sunum; C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler başlıca siyasal ideolojileri ve fikirleri tanır. 1, 2, 3, 9, 10 1, 2, 6, 15 A, B, C
2. Öğrenci siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır. 1, 2, 3, 7, 9, 10 1, 2, 6, 15 A, B, C
3. Öğrenci, halkla ilişkilerin siyasetteki önemini kavrar. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1, 2, 6, 15 A, B, C
4.  Öğrenci, bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir. 1,3,4,6,8,10 1, 2, 6, 15 A, B, C
5. Öğrenci, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1, 2, 6, 15 A, B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Siyasal fikirler ve ideolojiler  Heywood, A. (2013). Politics, 4th ed
3 Kamuoyu: psikolojik, sosyolojik ve ekonomik yaklaşımlar Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion
4 Kitle medyası, kampanyalar ve toplum Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion
5 Oy verme teorileri  Blais, A. (2000). To vote or not to vote? The merits and limits of rational choice theory.
6 Türkiye parti sistemi ve seçim sistemi Karpat, K. H. (2012). Kısa Türkiye Tarihi, 1800-2012.
7 Ara sınav  
8 Siyasal pazarlama Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2015). Political marketing: Theoretical and strategic foundations
9 Siyasal reklamcılık McNair, B. (2011).  An introduction to political communication
10 Siyasal iletişim McNair, B. (2011).  An introduction to political communication
11 Siyasal halkla ilişkiler, haber yönetimi ve gündem indeksleme Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis.
12 Siyasal halkla ilişkiler ve seçim kampanyaları Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis
13 Siyasal halkla ilişkiler, kamu diplomasisi ve dış politika Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis
14 Siyasal halkla ilişkiler kampanyası tasarlamak  
15 Siyasal halkla ilişkiler kampanyası tasarlamak  
16 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion. London: Westview Press.

Heywood, A. (2013). Politics, 4th ed. London: Palgrave.

McNair, B. (2011).  An introduction to political communication, 5th ed. New York: Routledge.

Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis.

O’Day, J. B. (n.d.). Political Campaign Planning Manual: A Step-by-Step Guide to Winning Elections. N.p.: National Democratic Institute for International Affairs.

Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2015). Political marketing: Theoretical and strategic foundations. Routledge.

Newman, B. I. (1994). The marketing of the president: Political marketing as campaign strategy. Sage.

Blais, A. (2000). To vote or not to vote? The merits and limits of rational choice theory. University of Pittsburgh Pre.

Karpat, K. H. (2012). Kısa Türkiye Tarihi, 1800-2012. Timaş.

Diğer Kaynaklar  
NTV (2015). Türkiye’nin Seçimleri [Documentary]. Available at YouTube.

NTV (2017). Türkiye’nin Referandumları [Documentary]. Available at YouTube.

 

    

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar YULearn
Ödevler YULearn
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 40
Ara sınav 1 60
Toplam 2 100
Finalin Başarıya Oranı 1 60
Yıl içinin Başarıya Oranı 2 40
Toplam 3 100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir.         x  
2 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.         x  
3 Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar.         x  
4 Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir.       x    
5 Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir.       x    
6 Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir.       x    
7 Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir.         x  
8 Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular.       x    
9 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.         x  
10 Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir.         x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Ödevler 1 10 10
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü     103
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.1
Dersin AKTS Kredisi     4
3