Ders, öncelikle başlıca siyasal ideolojilerle birlikte kamuoyu nosyonuna genel bir bakış sunmakta ve medya, siyaset ve toplum arasındaki üçgeni irdelemektedir. Buna ek olarak halkla ilişkiler ve siyaset bileşenleri, siyasal iletişim kampanyaları, kampanyalarda kullanılan çeşitli stratejiler ve taktikler incelenmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler başlıca siyasal ideolojileri ve fikirleri tanır. | 1, 2, 3, 9, 10 | 1, 2, 6, 15 | A, B, C |
2. Öğrenci siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır. | 1, 2, 3, 7, 9, 10 | 1, 2, 6, 15 | A, B, C |
3. Öğrenci, halkla ilişkilerin siyasetteki önemini kavrar. | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 | 1, 2, 6, 15 | A, B, C |
4. Öğrenci, bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir. | 1,3,4,6,8,10 | 1, 2, 6, 15 | A, B, C |
5. Öğrenci, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar. | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 | 1, 2, 6, 15 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Siyasal fikirler ve ideolojiler | Heywood, A. (2013). Politics, 4th ed |
3 | Kamuoyu: psikolojik, sosyolojik ve ekonomik yaklaşımlar | Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion |
4 | Kitle medyası, kampanyalar ve toplum | Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion |
5 | Oy verme teorileri | Blais, A. (2000). To vote or not to vote? The merits and limits of rational choice theory. |
6 | Türkiye parti sistemi ve seçim sistemi | Karpat, K. H. (2012). Kısa Türkiye Tarihi, 1800-2012. |
7 | Ara sınav | |
8 | Siyasal pazarlama | Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2015). Political marketing: Theoretical and strategic foundations |
9 | Siyasal reklamcılık | McNair, B. (2011). An introduction to political communication |
10 | Siyasal iletişim | McNair, B. (2011). An introduction to political communication |
11 | Siyasal halkla ilişkiler, haber yönetimi ve gündem indeksleme | Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis. |
12 | Siyasal halkla ilişkiler ve seçim kampanyaları | Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis |
13 | Siyasal halkla ilişkiler, kamu diplomasisi ve dış politika | Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis |
14 | Siyasal halkla ilişkiler kampanyası tasarlamak | |
15 | Siyasal halkla ilişkiler kampanyası tasarlamak | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Glynn, C. J. et al (2004). Public opinion. London: Westview Press.
Heywood, A. (2013). Politics, 4th ed. London: Palgrave. McNair, B. (2011). An introduction to political communication, 5th ed. New York: Routledge. Stromback, J., & Kiousis, S. (Eds.). (2011). Political public relations: Principles and applications. Taylor & Francis. O’Day, J. B. (n.d.). Political Campaign Planning Manual: A Step-by-Step Guide to Winning Elections. N.p.: National Democratic Institute for International Affairs. Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2015). Political marketing: Theoretical and strategic foundations. Routledge. Newman, B. I. (1994). The marketing of the president: Political marketing as campaign strategy. Sage. Blais, A. (2000). To vote or not to vote? The merits and limits of rational choice theory. University of Pittsburgh Pre. Karpat, K. H. (2012). Kısa Türkiye Tarihi, 1800-2012. Timaş. |
Diğer Kaynaklar | NTV (2015). Türkiye’nin Seçimleri [Documentary]. Available at YouTube. NTV (2017). Türkiye’nin Referandumları [Documentary]. Available at YouTube.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | YULearn |
Ödevler | YULearn |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 40 |
Ara sınav | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 2 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | x | |||||
2 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | x | |||||
3 | Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. | x | |||||
4 | Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. | x | |||||
5 | Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. | x | |||||
6 | Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. | x | |||||
7 | Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | x | |||||
8 | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. | x | |||||
9 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | x | |||||
10 | Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |