Küreselleşme nedir? Küreselleşme sürecinin başlıca aktörleri kimlerdir? Kurumsal Halkla İlişkiler uygulamalarının popüler aygıtları nelerdir?
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Küreselleşme sürecinde Halkla İlişkiler uygulamalarının gücü hakkında öğrencide bilinç geliştirmek. |
2,5,7,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
2) Öğrenciye küresel markaların yerel pazardaki rolünü anlamaya yönelik bilgi sağlamak. |
2,5,7,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
3) Çeşitli küresel Halkla İlişkiler strateji ve aygıtları hakkında öğrencide farkındalık oluşturmak. |
2,5,7,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Ders Akışı |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Halkla İlişkilerin Küresel Felsefesi |
|
3 |
Küresel Ve Yerel Düzlemde Halkla İlişkiler Stratejileri |
|
4 |
Küresel Halkla İlişkiler Nedir? |
|
5 |
Halkla İlişkilerin Pazarlama İletişimindeki Rolü |
|
6 |
Konu Sunumları(Ara Sınav Notu İçin):Kurumsal Halkla İlişkiler Aygıtı Olarak Sponsorluk |
|
7 |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri |
|
8 |
Halkla İlişkilere Etik Yaklaşımlar-Küresel Halkla İlişkiler Örgütleri |
|
9 |
Niş Pazarlama-Kültürler Arası Pazarlama İletişimi |
|
10 |
Sosyal Ağlar Ve Halkla İlişkiler |
|
11 |
Lobicilik |
|
12 |
Diplomaside Halkla İlişkiler |
|
13 |
İtibar Yönetimi |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
|
15 |
Araştırma Raporlarının Teslimi |
|
16 |
Final |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|||||||||||||||||
Ders Notu |
DERS NOTLARI |
||||||||||||||||
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Derse Devam ve Katılım |
1 |
20 |
Ödev |
2 |
20 |
Arasınav (Sunum+ rapor) |
1 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinlerarası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme |
14 |
8 |
112 |
Ara sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
3 |
30 |
90 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
250 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
10 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
10 |