Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Kişinin algı çerçevesi içinde mesajların anlaşılma ve yorumlanmasının, kişisel inanç süzgeçleri kadar, sosyal ve kültürel referanslar tarafından da etkilendiğini; alınan kararların ve ortaya konan davranışların sebeplerinin rasyonel olduğu kadar irrasyonel düşünce biçimleri olduğunu ortaya koymak; bunların çeşitli ikna teorileri çerçevesinde incelenerek, kaynağın hedef kitleleri etkileme/yönlendirme imkanlarının, reklam, halkla ilişkiler, habercilik ve pazarlama meslekleri kapsamında değerlendirilmesi ve yorumlanması hedeflenmektedir
Dersin İçeriği:
Algı, seçici algı, algılamanın mesajın özellikleri ile ilişkisi, algı-inanç-tutum ilişkisi; temel ikna teorilerinin tek tek yorumlanarak bunların algı yaratmak üzerindeki etkileri; reklam-halkla ilişkiler-habercilik-pazarlama mesleklerinin bu bağlamda hedef kitleleri bilgilendirme ve yönlendirme kapasitelerinin yorumlanması ve ikisi arasındaki fark vb.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2:Tartışmalı Ders, 16: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Sınav, C:Ödev
Dikey Sekmeler
Hiçbiri