Dünya değişiyor, felsefi açıdan açıdan değişmeyen tek olgu da bu zaten! Yaşadığımız gezegende üretilen gıdalardan tüketilen enerjiye, hava ve su kirliliğinden alınması gereken önlemlere uzanan geniş yelpazede bireyden devlete düşen görevler ele alınacaktır. Ders, profesyonel yaşamlarımızda sadece ticari başarıların değil sosyal sorumluluklarımızın da olduğunu hatırlatma odaklıdır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Yaşamsal öneme sahip hava, toprak, su gibi doğal kaynakların önemi, yeri ve değerini öğrenmek | 3,8,9,10 | 1,2,6,15,19 | A,C,D |
2) Gıda üretimi ve beslenme alışkanlıkları konularında bilgi sahibi olmak, sağlıklı yaşam için doğru kararlar verebilmek | 3,8,9,10 | 1,2,6,15,19 | A,C,D |
3) Enerji tüketimi konusunda bilgi sahibi olmak, alternatif enerji kaynaklarına yönelmenin önemini kavramak | 3,8,9,10 | 1,2,6,15,19 | A,C,D |
4) Biyolojik çeşitliliğin değerini kavramak, flora ve fauna olmadan yaşamın tükeneceği bilincini edinmek | 3,8,9,10 | 1,2,6,15,19 | A,C,D |
5) İklimdeki değişimin sebepleri ve tehditleri ile ilgili olarak bilinen ve olası sonuçları hakkında görüş sahibi olmak, önemini kavramak | 3,8,9,10 | 1,2,6,15,19 | A,C,D |
6) Edinilen bilgilerin iş yaşamına aktarılmasında pro-aktif olma beceri ve cesaretini kazanmak. | 3,5,7,8,9,10 | 1,2,6,15,19 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş | Derse hoşgeldiniz
|
|
2 |
Isınma
|
|
3 |
Temel elementler
|
Çevre ve doğa temalarını kapsayan takvim |
4 |
Sosyal değişim ve sürdürülebilirlik anlayışı
|
|
5 |
Ekonomik katkı mı baskı mı?
|
|
6 |
Konuk konuşmacı: Sağlıklı beslenme ve endüstriyel gıdalar
|
|
7 |
KÜRSÜDEN 3 DAKİKAÖğrencilerden sağlıklı beslenme ve doğal gıdalar
Belirlenen konuda öğrencilerin hazırlık yaparak görüş ve düşüncelerini sistematik olarak aktarması, dolaylı olarak da topluluk önünde konuşma ve sunum becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
|
Her öğrenci önceden hazırlayacağı 3 dakikalık konuşmasını kürsüden seslendirecek |
8 |
Yanlışlar (hatalarımız)
|
|
9 |
İletişim profesyonelleri açısından sürdürülebilirlik
|
Sürdürülebilirlik ajandası |
10 |
Çözümler
|
|
11 |
YARI YIL ARA DEĞERLENDİRME& KRİTERLERİ
|
|
12 |
Vaka anlatımı: Kentsel atık yönetimi ve çevre kirliliğinin kazanca dönüştürülmesi
|
|
13 |
Konuk konuşmacı: Ekoloji ve biyo çeşitlilik, türlerin yaşam hakkına saygı
|
|
14 |
KÜRSÜDEN 3 DAKİKA Öğrencilerden üniversitedeki biyo çeşitlilik ve ekolojik duruş
Belirlenen konuda öğrencilerin hazırlık yaparak görüş ve düşüncelerini sistematik olarak aktarması, dolaylı olarak da topluluk önünde konuşma ve sunum becerilerini geliştirtirmesi amaçlanmaktadır.
|
Her öğrenci 3 dakikalık konuşması için hazırlık yapacak |
15 |
Mezuniyet sonrası (iş yaşamının henüz başında) “çoklu disiplinler” ve “disiplinler üstü” yaklaşımı ile sürdürülebilirlik
|
|
16 |
FİNAL PROJESİ SUNUMU & KRİTERLERİ
- Takım anlayışı & şirket ruhu |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Environmental and Economic Sustainability (Environmental and Ecological Risk Assessment) | Paul E. Hardisty
An Introduction to Sustainability: Environmental, Social and Personal Perspectives | Martin Mulligan
Developing Sustainability: A Colletion of Selected Papers Compiled By the Dorich House Group of Universities| collective (Jacques Comby and others)
Post Carbon Reader: Managing the 21st Century s Sustainability Crisis | Richard Heinberg Daniel Lerch |
Diğer Kaynaklar | Açık Radyo / Ömer Madra |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yarıyıl ara değerlendirme (proje sunumu) | 1 | 20 |
Konuşma (Kürsüden 3 dakika) | 2 | 20 |
Devam ve sınıftaki çalışmalara katılım | 1 | 10 |
Final (dönem sonu takım çalışması) | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | x | ||||
2 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | x | ||||
3 | Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. | x | ||||
4 | Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. | x | ||||
5 | Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. | x | ||||
6 | Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. | x | ||||
7 | Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | x | ||||
8 | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular | x | ||||
9 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | x | ||||
10 | Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
- Proje hazırlama | 2 | 8+10 | 18 |
- Konuşma hazırlama | 1 | 3 | 6 |
- Sunum için hazırlıklar ve provalar | 2 | 3+4 | 7 |
- Diğer sınıf içi faaliyetler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 30 |
Ödev (ön hazırlıklar) | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |