Bu ders dünyadaki tüm gelişmiş ve bir kısım gelişmekte olan ülkede hızla büyüyen etkinlik yönetimi konusuna giriş niteliğindedir. Bu dersi seçen ve çalışmalara katılan öğrenciler bu eni pazarlama aracına ilişkin yöntemleri, 5N1K metodolojisini kullanarak tanınmış markaların deneyimleri ile öğreneceklerdir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Etkinlik tasarımı ve tema geliştirilmesi |
1,2,3,6,9,10 |
1,2,3,9,12 |
A,B,C |
2) Etkinlik planlama becerisi kazanmak ve geliştirmek |
1,4,5,6 |
1,2,3,9,12 |
A,B,C |
3) Etkinlik yönetimi deneyimine hazır olmak |
1,4,5 |
1,2,3,9,12 |
A,B,C |
4) Raporlama becerisi geliştirmek |
1,4,5 |
1,2,3,9,12 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş - Etkinlik yönetimi nedir? - Etkinlik yönetiminin bugünü ve yarını |
|
2 |
Temel konular - BTL ile ABL - İletişim - İş yaşamındaki yeri Etkinlik yönetiminde 5N1K ve “nasıl” sorusunun sıra dışılığı |
|
3 |
Etkinlik - Etkinlik nedir? - Etkinlik ve etkinlik yönetiminin arka planı Etkinlikte SMART anlayışı Etkinlik için gereken DRIVE |
|
4 |
Etkinliklerin sınıflandırılması - Kitle: hedef izleyici / seyirci / gidenler / katılımcılar - Mekan: içerik / neresi / yer / boyutlar - Zaman: zamanlama / tekrarlama / sıklık |
|
5 |
“Yönetim” metodolojisi - Dahili çözümler / harici servis sağlayıcılar Bütçe, vazgeçilmez kitap Risk analizi - Bir etkinliğin anatomisi |
|
6 |
Bir etkinliğin ömrü veya yaşam döngüsü - Doğuş: etkinlik öncesi evre / planlama - Yaşam: very madenciliği & bilgi akışı / operasyon - Son: etkinlik sonrası yazılı işler / raporlama |
|
7 |
Planlama - Brief ve debrief / etkin bilgi takası - Tema & tasarım / ilk etkinin/izlenimin önemi SWOT analiz, öğrenme & yeniden biçimlendirme |
|
8 |
Operasyon - Sözleşmeler: müşteriler & tedarikçiler / üçüncü taraf ilişkileri - Mekan: mekan arayışı, benzersizlik & sahadaki yaratıcılık - Satın alma: kiralar, kiralamalar, alımlar, giderler - Esas planın 2. Versiyonu, plandaki değişimin kavranması |
|
9 |
Rapor - Görünmeyen ve öngörülmeyen kalemler - ROO (Return on Objectives | Hedefe ulaşılması) - ROI (Return on Investment | Yatırımın geri dönmesi) |
|
10 |
DÖNEM ARA DEĞERLENDİRMESİ & KRİTERLERİ - Etkinlik için proje fikri geliştirme - Etkinliğin mantıksal analizi - Sunum becerileri - NLP yaklaşımı (5 duyu, 3B, vb...) |
|
11 |
Görüşme teknikleri / Müzakereyi kazanca dönüştürme - Sunum becerileri - Ana veya son mesajın önemi - Protokoller |
|
12 |
Kriz yönetimi - Risk analizi & önlemler - Kriz iletişim planlaması - Medya kontrolü & yönetimi Kurumsal iletişim planında 3R’nin yeri - Sözcü |
|
13 |
Etkinlik matrisi - Planlama takımı - Operasyon ekibi - İşgören elemanlar/personel İK veya insan sermayesi
|
|
14 |
Yaşam bir etkinliktir, tecrübe onun daha iyi olmasını sağlar ... Yaşamınızı siz yönetin; - C Seviyesi - Direktörler / Yöneticiler - Çözüm ortakları / Koordinatörler - Müdürler / Liderler - Süpervizorler / Başlar ... - Çalışanlar; çalışan, ekip, vb... - Çalışmayanlar; Danışmanlar, vb... Diğerleri; Müşteriler / Tüketiciler / Kullanıcılar, vb...
|
|
15 |
FİNAL PROJESİ SUNUMU & KRİTERLERİ - Projenin gelişimi; heyecan verici / yenilikçi / benzersiz - İş tanımları & görev bölümü - Takım anlayışı & şirket ruhu
|
|
16 |
FİNAL PROJESİ SUNUMU & KRİTERLERİ - Projenin gelişimi; heyecan verici / yenilikçi / benzersiz - İş tanımları & görev bölümü - Takım anlayışı & şirket ruhu
|
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
21st Century Global Event Management, Joe Jeff Goldblatt 5N1K ile Etkinlik Yönetimi | Event Management via 5W1H, Hakan Türkkuşu Art of the Event, James C. Monroe – Robert A. Kates Coach’luk Yolunda SWOT, Hakan Türkkuşu (internal) Corporate Event Project Management, William O’Toole – PhyllisMikolaitis Dijital Etkinlik Yönetimi, Murat Seyfi Event Design & Experience, Graham Berridge Event Entertainment & Production, Mark Sonder Event Management – A Practical Guide, Marie Christie – Lestey McAteer Event Management & Event Tourism, Donald Getz Event Management & Sustainability, Razaq Raj – James Musgrave Event Management, Charles Bladen, James Kennell, Nick Wilde Event Marketing, Leonard H. Hoyle Event Planning Ethics & Etiquette, Judy Allen Event Planning, Judy Allen Events Management, Glenn Bowdin – Johnny Allen – Willian O’Tooole – Rob Harris Festivals & Event Management, Ian Yeoman – Martin Robertson – Jane Ali-Knight – Siobhan Drummond Festivals & Special Event Management, Johnny Allen – William O’Toole – Ian McDonnell – Robert Haris Global Meetings & Exhibitions, Crol Krugman HR Management for Events, Lyenvan der Wagen Innovative Marketing Communications, Guy Masterman – Emma H. Wood Int’l Perspective of Festivals & Events, Alan Fyall – Jane Ali-Knight – Martin Robertson – Adele Ladkin Management of Event Operations, Julia Tum - Philippa Norton – J. Nevan Wright Professional Event Coordination, Julia Rutherford Silvers – Joe Goldblatt Risk Management for Meetings & Events, Julia Rutherford Silvers Special Event Production, Doug Matthews Special Events, Joe Jeff Goldblatt Strategic Sports Event Management, Guy Masterman Strategies & Tactics in Supply Chain, Springer Succesfull Event Management, Anton Shone Supervisor / Coach, Hakan Türkkuşu (internal) Sustainable Event Management – Meegan Jones The Event Managers Bible, D.G. Conway The Guide to Successful Destination Management, Pat Schaumann |
Diğer Kaynaklar |
Special Event* MediaCat Marketing Türkiye Brandage Campaign Türkiye MICE Dergi |
Meslek kuruluşları |
AMEC Association of Media Evaluation Companies IAAPA International Association of Amusement Parks & Attractions IABC International Association of Business Communicators IPMA International Project Management Association ISES International Special Event Society ISMP International Society of Meeting Planners TEA Themed Entertainment Association |
Portal’lar |
Academia.edu LinkedIn.com SlidaShare.net |
İlave kaynaklar |
Google, academic search only Videos in Turkkusu’s Youtube channel |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Kısa Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
1 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ara Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
127 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |