Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere e-ticarette tedarik zinciri yönetimini öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Tedarik zinciri yönetimi, e-müşteri ilişkileri yönetimi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Program Öğrenme Çıktıları | |
Müşteri ilişkileri yönetimi genel anlamını kavrar. | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10 |
Tedarik zinciri yönetimini kavrar. | 1, 2, 7, 8, 10 |
Müşteri ilişkilerinde temel pazarlama stratejilerini bilir. | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10 |
Müşteri farklılıklarını (B2B / B2C) anlar. | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10 |
Dersin Akışı
Konular |
Müşteri ilişkileri yönetimi genel anlamı |
Müşteri farklılıklarını anlama (B2B / B2C) |
Bilişim teknolojileri ile veri toplama |
Veritabanı görevleri ve uygulamaları |
Müşteri ilişkileri yönetimi süreci - Müşteri seçimi - Müşteri kazanmak - Müşteri koruması |
Müşteri sadakatini etkileyen faktörler |
Satış gücü otomasyonu ve veri madenciliği |
Müşteri memnuniyetini ölçme |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
• Payne, Adrian (2006), Handbook of CRM: Achieving Excellence in Customer Management. Elsevier.
Ronald (2001), Accelerating Customer Relationships. Using CRM and Relationship Techniques. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Kumar V., and Werner J. Reinartz (2006), Customer Relationship Management: A Databased Approach. John Wiley & Sons, Inc. Goldenberg Barton (2002), CRM Automation. Prentice Hall: PTR. Dyche, Jill (2002), The CRM Handbook. Upper Saddle River, NJ: Addison Wesley. |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Hiçbiri