Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin elektronik ortamlarda ticaret yapma ve iş yönetimi konusunda genel bilgi, beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
E-Ticaret, telekomünikasyon, bilgisayar ağları, temel internet servisleri, internette multimedya, elektronik ödeme sistemleri, e-ticaret iş modelleri, tedarikçi zinciri yönetimi, EDI, B2B, B2B yazılımları, müzayedeler, e-işin güvenliği, yasal ve politik yönleri konularında temel bilgiler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sunum, Ödev, Proje, Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
E-iş ve e-ticaret kavramlarını ayırt edebilir. | 2, 10 |
E-ticaret iş modelleri özelliklerini karşılaştırabilir. | 2, 10 |
E-ticaret ve elektronik ödeme yöntemleri arasında model ilişkisi kurabilir. | 2, 10 |
E-iş ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki bağları kavrar. | 1, 2, 10 |
E-iş ortamının etik ve insani yönünü değerlendirebilir. | 8, 11 |
E-ticaret için gerekli güncel araçları kullanabilir. | 6, 7, 10 |
E-iş güvenliği için uygulanan teknik ve yöntemleri değerlendirir. | 10 |
Yeni e-iş teknolojileri konusunda alternatif bakış açılarını karşılaştırabilir. | 8, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ, E-TİCARET TARİHSEL GELİŞİM | |
2 | E-TİCARET MODELLERİ VE STRATEJİLER | |
3 | E-İŞ PERAKENDE VE SERVİS SEKTÖRÜ | |
4 | E-İŞ VE PAZARLAMA | |
5 | E-İŞ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | |
6 | E-İŞ PAZAR ARAŞTIRMASI | |
7 | ARA SINAV | |
8 | E-İŞ ETİK VE SOSYAL YÖNÜ | |
9 | E-İŞ ÖDEME YÖNTEMLERİ | |
10 | E-İŞ VE GÜVENLİK TEKNOLOJİLERİ | |
11 | E-İŞ – MOBİL TİCARET | |
12 | B2B E-İŞ | |
13 | E-İŞ VE SOSYAL MEDYA | |
14 | TÜRKİYE’DE E-İŞ | |
15 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | E-COMMERCE: BUSINESS, TECHNOLOGY, SOCIETY, (2009), K. C. Laudon, C. G. Traver, 5th ed., Pearson |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Önceki dönemlerden yeni bir e-iş kurma sınıf projesi örnekleri. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | - | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | - | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri