Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Güncel bilişim teknolojileri ve sistemlerinin, işletmelerin bilişim gereksinimlerini karşılayacak şekilde, yönetimsel, organizasyonel ve stratejik unsurların da göz önüne alarak kullanılması ve tasarlanması.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin temel süreçlerini tanıyarak, strateji geliştirmede yönetimsel ve organizasyonel unsurları tanıyarak, güncel teknolojilerin nasıl kullanılabileceğini örnekleriyle incelemek
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sunum, Ödev, Proje, Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
2, 8, 10 | 1,2,3 | A,C |
|
2, 10 | 1,2,3 | A,C |
|
2, 10, 11 | 1,2,3 | A,C |
|
2, 8, 10, 11 | 1,2,3 | A,C |
|
2, 10 | 1,2,3,12 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1) | Günümüz bilişim sistemleri | |
2) | Küresel E-İş’te Bilişim sistemlerinin kullanımı | |
3) | Bilişim sistemleri, organizasyonlar ve strateji | |
4) | Bilişim sistemlerinde etik ve sosyal konular | |
5) | Bilişim sistemleri altyapıları ve güncel teknolojiler | |
6) | Vize | |
7) | İş zekası temelleri: veritabanları ve bilişim yönetimi | |
8) | Telekomünikasyon, İnternet ve kablosuz teknolojiler | |
9) | Bilişim sistemlerinin güvenliği | |
10) | Operasyonel mükemmeliyet ve müşteriyi yakından tanıma: kurumsal uygulamalar |
|
11) | E-Ticaret: Dijital pazarlar,dijital ürünler | |
12 | Bilgi yönetimi, karar almayı geliştirme | |
13 | Bilişim sistemleri tasarlama ve gerçekleştirme | |
14 | Proje sunumları | |
15 | Final |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Laudon, Kenneth C. and Jane P. Laudon, 2010, “Management Information Systems: Managing the Digital Firm”, 11th Edition, Prentice-Hall. Inc. (the copy in the library is 9th edition, its code is T58.6/.M36 L372 ) Sap Sd Handbook: Kogent learning Solutions, Inc (The Jones and Bartlett Publishers Sap Book Series) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders notları |
Ödevler | vakalar |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | ||
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 30 (s) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri