Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders kapsamında öğrencilere 3 boyutlu ortamlarda yaratılmış hareketli görüntü yapımı öğretilmektedir. Bu konudaki örnekleri analiz eden, farkındalığını arttıran öğrenciler alanla ilgili özgün tasarımlar yaparlar.
Dersin İçeriği:
Ders kapsamında karakterler ile animasyonun temel 12 prensibi uygulamaya konulur.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders, 2-Tartışmalı Ders, 6-Vaka Çalışması, 8-Küçük Grup
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1. Animasyonun 12 prensibini, üç boyutlu animasyon içinde kullanır. | 2, 3 |
2. Tasarımlarını üç boyutlu modelleme ve animasyon programları kullanarak yönetir. | 2, 3, 5 |
3. Tasarımlarında soyut ve somut kavramlarla üç boyutlu düşünebilme becerisini gösterir. | 2, 3 |
4. Üç boyutlu modelleme ve animasyon konusunda öğrendiklerini sektöre uyarlar. | 2, 3, 5, 8 |
5. Animasyon filmleri için üç boyutlu karakter, sahne tasarımı ve hareket oluşturma becerisini geliştirir. | 2, 3, 5, 8 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Top Animasyonu | |
3 | Yürüme Döngüsü | |
4 | Sesle Senkron Konuşma | |
5 | İskelet ve Model Hiyerarşisi | |
6 | 12 Prensip | |
7 | 12 Prensip | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 12 Prensip: Üst üste Binme, | |
10 | 12 Prensip: Esneme, Sıkısma ve Ön hareket | |
11 | 12 Prensip: Sahneleme, Pozdan poza Anahtar Kareler -Düz Anahtar Kareler | |
12 | 12 Prensip: Hızlanma - Yavaşlama | |
13 | 12 Prensip: İkincil Hareket, Zamanlama | |
14 | 12 Prensip: Dairesel Hareket, Abartı | |
15 | 12 Prensip: Kütleli Tasarım, Çekicilik | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
- YIKAROĞLU, N., 2009, MAYA UNLIMITED. İstanbul, KODLAB Yayın Dağıtım Yazılım ve Eğitim Hizmetleri San. Ve Tic. Ltd. Şti.
- LUHTA, E., 2017. HOW TO CHEAT IN MAYA 2010. [Place of publication not identified]: CRC Press. - WILLIAMS, R., 2012, THE ANİMATOR’S SURVİVAL KIT, Farrar, Straus and Giroux press |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğretici video ve yazılı dökümanlar |
Ödevler | Ders videoları |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | |||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri