Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders tamamlandığında piyasalardaki kıymetli kağıtların değer ve fiyatlarının piyasa faizleri ile ilşkisi, finansal piyasalardaki arz talep ilişkisi, gelişen yeni finansal araçlar ve piyasalar hakkında bilgi sahibi olması ve finansal krizlerin reel ekonomiye etkisinin öğretilmesi temel amaçlardır.
Dersin İçeriği:
Finansal piyasaların yapısı ve işleyişi, faizlerin ve getirilerin saptanması, bu piyasalardaki çeşitli risklerin yönetimi ve başlıca kıymetli kağıtların değerlerinin hesaplanması bu dersteki en önemli konulardır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Deney, Ödev, KS: Kısa Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Finansal piyasaların organizasyonu ve işleyişi öğretilir. | 2, 10 |
2) Çeşitli finansal araçlar ve kıymetli kağıtlar açıklanır. | 2, 10 |
3) Para ve sermaye piyasalarında bilgi toplama ve gelişmeler incelenir. | 2, 4, 10 |
4) Faiz oranlarının oluşumu menkul kıymet fiyatları ile ilişkisi ve Fon piyasasında arz talep mekanizması incelenir. | 2, 10 |
5) Yatırım Bankaları, Yatırım Fonları, Serbest Fonlar ve Gölge Bankacılık Sistemlerinin yapısı ve işleyişi incelenir. | 2, 10 |
6) Finansal Krizler ve Reel ekonomi etkileri incelenir. | 2, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Finansal Sistem | Bölüm 1 | |
2 | Para ve Ödeme Sistemleri | Bölüm 2 | |
3 | Faiz ve Getiri | Bölüm 3 | |
4 | Faizlerin Belirlenmesi | Bölüm 4 | |
5 | Faiz oranlarının risk ve vade yapısı | Bölüm 5 | |
6 | Stok Piyası,Bilgi ve Etkin Finansal Piyasalar | Bölüm 6 | |
7 | Review and Midterm | ||
8 | Türev Piyasaları | Bölüm 7 | |
9 | Döviz Piyasası | Bölüm 8 | |
10 | İşlem Maliyetleri,Asimetric Bilgi, ve Finansal Sistemin Yapısı | Bölüm 9 | |
11 | Bankacılık Ekonomisi | Bölüm 10 | |
12 |
Yatırım Bankaları, Yatırım Fonları, Serbest Fonlar ve Gölge
Bankacılık Sistemi |
Bölüm 11 | |
13 | Finansal Krizler ve Finansal Düzenlemeler | Bölüm 12 | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Peter S. Rose & Milton H. Marquis, Money and Capital Markets, McGraw Hill, 10. Bask |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | |||
Ödevler |
Sınavlar | 2 kısa sınav, 1 vize ve 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 90 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 2 | 10 | ||
Ödevler | 0 | 0 | ||
Toplam | 100 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 55 | |||
Toplam | 100 | |||
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi | Toplam İş | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | 0 | |
Ödev | 5 | 2 | 10 | |
Final | 1 | 10 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 120 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.8 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri