Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste, öğrencilerin, kamu maliyesini ilgilendiren sorunları ve politikaları analiz edip, değerlendirirebilmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Bu ders kamu harcamaları ve vergileme gibi konuların analizinde kullanılan iktisadi yöntemlerin uygulamalarına odaklanmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Deney, Ödev, KS: Kısa Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
Kamu maliyesini tanımlar ve ideolojisini açıklar. | 2, 10 |
Objektif ve subjektif problem çözme tekniklerini kullanmayı öğretir. | 2, 10 |
Rekabetçi piyasalarda aksaklığa neden olguları inceler. | 2, 10 |
Özelleştirme ve devlet tekeli ile yürütülen faaliyetleri mukayese eder. | 2, 10 |
Fayda maliyet analizlerinin günlük hayat kullanımlarını inceler. | 2, 10 |
Farklı sektörlerde kamu ve özel teşebbüslerin farklarını inceler. | 2, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Konular
Hafta Ön Hazırlık |
||
1 | Kamu Maliyesi ve İdeoloji | Ünite 1 |
2 | Pozitif Analiz Araçları | Ünite 2 |
3 | Normatif Analiz Araçları | Ünite 3 |
4 | Normatif Analiz Araçları devam | Ünite 3 |
5 | Vize Sınavı #1 | |
6 | Kamu Malları | Ünite 4 |
7 | Dışsallıklar | Ünite 5 |
8 | Dışsallıklar devam | Ünite 5 |
9 | Eğitim | Ünite 6 |
10 | Vize Sınavı #2 | |
11 | Fayda Maliyet Analizi | Ünite 7 |
12 | Fayda Maliyet Analizi devam | Ünite 7 |
13 | Sağlık Sektörü Ekonomisi | Ünite 8 |
14 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Public Finance by Harvey S. Rosen and Ted Gayer, McGraw-Hill, 9th ed |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Ders notları ve ünite yansıları. |
Ödevler | Ünite sonu problemleri ve ev ödevleri |
Sınavlar |
Kısa sınav soruları.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARSAYI KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav1 75 |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs)3 15 |
Ödevler3 10 |
Toplam 100 |
Finalin Başarıya Oranı40 |
Yıl İçinin Başarıya Oranı60 |
Toplam 100 |
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam İş |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45 |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75 |
Ara Sınav 1 4 4 |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 3 0.5 1.5 |
Ödev 3 3 9 |
Final 1 3 3 |
Toplam İş Yükü 137.5 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5.5 |
Dersin AKTS Kredisi 6 |
Hiçbiri