Dersin Amacı:
İktisadi Düşünce Tarihinin Eleştirel Değerlendirilmesi
Dersin İçeriği:
16. Yüzyıldan 1980'lere İktisadi Düşüncenin Gelişimi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Deney, Ödev, KS: Kısa Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
Öğrenciler, yerleşik iktisadı değerlendirmek için gerekli metodolojik bir çerçeveye sahip olacaklardır. | 2, 10 |
Öğrenciler Ortodoks ve Heterodoks iktisat okullarını karşılaştırma yetisine sahip olacaklardır. | 2, 10 |
Öğrenciler, iktisadi düşünce tarihinde önemli rol oynayan iktisatçılar, yaklaşımlar ve tarihsel dönüm noktaları hakkında bilgi edinecektir. | 2, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta Konular Ön Hazırlık | |||
1 | Dersin Çerçevesi: İktisadî Düşünce Tarihinin Metodolojik Temelleri (İktisadî Düşünce Tarihi Çalışmalarına Mutlakçı ve Göreceli Yaklaşımlar) | Hunt and Lautzenheizer, 1. Bölüm | |
2 | Eski Yunan'da ve Ortaçağlarda İktisadî Düşünce | Hunt and Lautzenheizer, 1. Bölüm | |
3 | Merkantilist Doktrin ve Fizyokratik İktisadî Düşünce | Hunt and Lautzenheizer, 2. Bölüm | |
4 | Klasik Politik İktisat I: Adam Smith | Hunt and Lautzenheizer, 3. Bölüm | |
5 | Klasik Politik İktisat II: David Ricardo | Hunt and Lautzenheizer, 5. Bölüm | |
6 | Klasik Politik İktisat III: Malthus, Say ve Senior | Hunt and Lautzenheizer, 6. Bölüm | |
7 | Mid-Term | ||
8 | Klasik Politik İktisat'ın Eleştirileri: Karl Marx’ın Düşünce Sistemi | Hunt and Lautzenheizer, 9. Bölüm | |
9 | Klasik İktisattan Neoklasik İktisada Geçiş | Konuya İlişkin Okumalar Verilecektir | |
10 | Neoklasik Marjinalist İktisat I: Leon Walras and Genel İktisadi Denge | Hunt and Lautzenheizer, Ch. 10. Bölüm | |
11 | Neoklasik Marjinalist İktisat II: Alfred Marshall ve Kısmî Denge | Hunt and Lautzenheizer, 10 and 11. Bölüm | |
12 | Thorstein Veblen ve Kurumsalcılık | Hunt and Lautzenheizer, 12. Bölüm | |
13 | 20. Yüzyılda Makroiktistta Gelişmeler: J. M. Keynes ve Keynescilik | Hunt and Lautzenheizer, 15. Bölüm | |
14 | Piero Sraffa ve Klasik Politik İktisadın Yeniden Canlanışı | Hunt and Lautzenheizer, 16. Bölüm | |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
E.K. Hunt and Mark Lautzenheizer, History of Economic Thought: A Critical Perspective Third
Edition, 2011, M. E. Sharpe |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | Sayı | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 1 | 50 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | |
Ödevler | 0 | 0 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 50 | ||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 50 | ||
Toplam | 100 | ||
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | Sayı | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 1 | 50 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | |
Ödevler | 0 | 0 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 50 | ||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 50 | ||
Toplam | 100 | ||
DERS KATEGORİSİ | |||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) |
Toplam İş
Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.2 |
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri