Ders farklı kültür tanımlarının ve biçimlerinin öğrenilmesi, kuramın ne olduğunun anlaşılması ve kronolojik olarak seçilmiş kültür ve sanat kuramcılarının önde gelenlerinin ve onların öğretilerinin incelenmesini içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
Aydınlanma dönemini ve Batı’da aydınlanmaya yol açan toplumsal ve siyasal süreçleri bilmesi beklenir. | 2, 10 |
İlgili döneme ait toplumsal ve entelektüel gelişmelerin kültürel düşünceye etkileri hakkında yorum yapabilmesi istenir. | 2, 10 |
Aydınlanmadan Modern döneme uzanan temel kültür kuramcıları, düşünür ve felsefecileri tanıması beklenir. | 2, 10 |
Çağdaş kültür kuramlarına yön veren İngiliz, Fransız ve Alman düşüncesini, pozitivist ve eleştirel okullar perspektifinden anlaması istenir. | 2, 10 |
Kültür ve toplum, kültür ve siyaset, kültür ve kent yaşamı bağlantıları hakkında bilgi sahibi olması gerekir. | 2, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
Hafta Konular Ön Hazırlık |
1 Tanışma Ve Giriş |
2 Modernite Kavramları |
3 Aydınlanma ve kavramları: 17. Ve 18 yy.’da Aydınlanma |
4 Aydınlanma ve kavramları: Jean Jacques Rousseau |
5Modernleşme Sürecine Tepkiler: Karl Marx, Max Weber, George
Simmel ve Ekpresyonizm |
6 Modernleşme Sürecine Tepkiler: Konstruktüvizm, Fütürizm |
7 Modernleşme Sürecine Tepkiler: Frankfurt Okulu |
8 Ara Sınav |
9Klasik Marksist altyapı / üstyapı modelinden Gramsci’nin hegemonyasına kavramına |
10 Athusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Roland Barthes
Göstergebilim |
11 Walter Benjamin: Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği
Çağda Sanat Eseri |
12 Michel Foucault:Normallik / Sapkınlık, Söylem, Disiplin, Bilgi /
İktidar |
13 Öğrenci sunumları |
14 Öğrenci sunumları |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap |
1) Belfiore E, Bennett O. (2008) Social Impacts of the Arts
2) Ritzer G. (2013) Sosyoloji Kuramları 3) Hitchcock L. A. (2008) Kuramlar ve Kuramcılar 4) Timuçin Ali, Timuçin Afşar (2013) 50 Soruda Aydınlanma 5) Wood, E. M. (2012) Özgürlük ve Mülkiyet 6) Dellaloğlu, B. (2007) Frankfurt Okulu’nda Sanat ve Toplum 7) Kışlalı, A.T. (2006) Siyasal Sistemler, Siyasal Çatışma ve Uzlaşma |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
Dökümanlar |
Seçilen kaynaklardan haftalık bazda okuma parçaları verilmektedir.
Öğrenciler derse, parçaları okumuş notlar almış olarak gelmeli, tartışmaya katılmalı, pop-quiz’lere hazır olmalıdır. Katılım ve quiz notları yılsonu Ödevler değerlendirmesine girmektedir. |
Sınavlar Ara Sınav (1), Quiz ve Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav 1 20 |
Ders içi Faaliyet 3 10 |
Ödev 10 1,5 |
Final 1 35 |
Toplam 100 |
Finalin Başarıya Oranı 35 |
Yıl içinin Başarıya Oranı 65 |
Toplam 100 |
DERS KATEGORİSİ Seçmeli Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | |||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Toplam
Etkinlik SAYISI Süresi İş Yükü (Saat) (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 14 3 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84 |
Ara Sınav 1 5 5 |
Ödev (Konularla ilgili raporlar, araştırma-sunum) 10 1 10 |
Final 1 13 13 |
Toplam İş Yükü 154 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16 |
Dersin AKTS Kredisi 6 |