Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Tipografinin tarihi, temel terimleri, temel yazı karakterleri konusunda bilgiler vermek. Uygulamalı projeler ışığında tipografik tasarım kriterlerini öğretmek.
Dersin İçeriği:
Biçim-içerik ilişkileri, geometrik soyutlama ve yalınlaştırma, görsel hiyerarşi, tipografik kompozisyon ve bütünlük oluşturma yöntemleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sınav 2.Sunum 3. Ödev 4. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
Renk, doku, kompozisyon, boşluk ve tipografi gibi temel tasarım ilkeleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak | 2 |
Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisine sahip olmak | 2 |
Algılama ve tasarlama becerisi kazanmak | 2, 3 |
Tasarım süreci içinde modern ve özgün tasarımlar üretmek amacıyla farklı malzemelerden yararlanmak | 2, 3 |
Sanat ve tasarım problemlerinin analiz edilmesinde sosyal kültür ve gelenekleri dikkate almak | 2, 3, 8, 10, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje I: Kaligrafiden Tipografiye | |
2 | Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama | |
3 | Fırça ile kaligrafi çalışmaları | |
4 | Kaligrafi çalışmasınını teslimi, tipografik soyutlama çalışmaları | |
5 | Tipografik soyutlama çalışmalarının teslimi | |
6 | 1. projenin teslimi, Proje II: Görsel Hiyerarşi | |
7 | Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama | |
8 | Bilgisayarda kompozisyon alternatifleri | |
9 | Kompozisyon alternatiflerinin teslimi ve seçilmesi | |
10 | 2. projenin teslimi, Final Projesi: Arma ve Yazışma Seti Tasarımı | |
11 | Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama | |
12 | Siyah-beyaz arma çalışmalarının teslimi | |
13 | Yazışma seti için eskiz hazırlama | |
14 | Final projesi üzerinde son değerlendirmeler |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | İletişim ve grafik tasarım / Prof. Dr. Emre Becer |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | 2 Proje, 3 Ödev |
Sınavlar | 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 3 | %10 |
Ara Sınav | ||
Seminer ve Sunum | ||
Proje | 2 | %30 |
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | %60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | %40 | |
Toplam | %100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders | ||
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (14 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Seminer ve Sunum | |||
Proje | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | |||
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri