• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
COMM 324
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Kişinin algı çerçevesi içinde mesajların anlaşılma ve yorumlanmasının, kişisel inanç süzgeçleri kadar, sosyal ve kültürel referanslar tarafından da etkilendiğini; alınan kararların ve ortaya konan davranışların sebeplerinin rasyonel olduğu kadar irrasyonel düşünce biçimleri olduğunu ortaya koymak; bunların çeşitli ikna teorileri çerçevesinde incelenerek, kaynağın hedef kitleleri etkileme/yönlendirme imkanlarının, reklam, halkla ilişkiler, habercilik ve pazarlama meslekleri kapsamında değerlendirilmesi ve yorumlanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: 

Algı, seçici algı, algılamanın mesajın özellikleri ile ilişkisi, algı-inanç-tutum ilişkisi; temel ikna teorilerinin tek tek yorumlanarak bunların algı yaratmak üzerindeki etkileri; reklam-halkla ilişkiler-habercilik-pazarlama mesleklerinin bu bağlamda hedef kitleleri bilgilendirme ve yönlendirme kapasitelerinin yorumlanması; ve ikisi arasındaki fark vb.  

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1-Ders 2- Etkileşimli Ders 6- Vaka Analizi 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A-Sınav C- Ödev E- Proje / Tasarım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Algı kavramını ve seçici algılama süreçlerini inceler.  1, 3, 8, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E
2) Algıyı oluşturan kişisel inançlar ile, sosyal ve kültürel süzgeçlerin etkisini analiz eder. 1, 3, 8, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E
3) Algılama kavramını genel olarak ve tüketiciler yönünden inceler; ürün ve marka algılamada iletişimin rolünü örneklerle anlatır.  1, 3, 7, 8, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E
4) İkna kavramını ve iletişim/sosyoloji kuramları çerçevesinde oluşan ikna kuramlarını inceler ve tek tek analiz eder.   1, 3, 8, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E
5) Tüketici tutumlarını, ikna ve tutum kuramları çerçevesinde yorumlar.  1, 3, 7, 8, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E
6) Bilgilendirme ve manipüle edilme arasındaki farkı yorumlar. 1, 3, 7, 8, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E
7) Bir ikna etiğinin oluşturulması yönündeki ipuçlarını ortaya koyar.  3, 7, 9, 10 1,2,6,15 A,C,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ, temel kavramlar, iknanın temel kavramları. Yazılı ve görsel malzeme
2 Algı kavramı, seçici süreçler, karar alma süreci. Yazılı ve görsel malzeme
3 Tutumlar, oluşması ve değişmesi; ikna ve ikna kuramları. Yazılı ve görsel malzeme
4 Değerlendirmeli Olasılık Modeli ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
5 Sosyal Muhakeme Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
6 Anlatımsal Paradigma Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
7 Ara Sınav  
8 Bilişsel Tutarlılık/Tutarsızlık Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
9 Psikolojik Tepkisellik Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
10 Suskunluk Sarmalı Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
11 Problematik Bütünleşme Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
12 Pekiştirme Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
13 Reasoned Action Kuramı ve tüketici tutumlarına etkisi Yazılı ve görsel malzeme
14 İletişimin Uyarlanması Kuramı ve iknaya etkisi Yazılı ve görsel malzeme
15 Dersin özeti ve sorular  
16 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Daniel J. O’Keefe, Persuasion: Theory and Research, Sage Publ., 2002

 

Diğer Kaynaklar Herbert W. Simmons, J.G. Jones, Persuasion in Society, Routledge, 2011.

Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion, Routledge, 2010.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Ders notları (basılı) 
Ödevler  
Sınavlar Vize: Sınav      Final: Sınav ve Sunumlar

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Ödev 4 40
Proje ve Sunum Kanaat ve not yükseltme  
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

DERS KATEGORİSİ Seçmeli Ders

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Pazar bölümlendirmesini bilir, tüketici davranışlarındaki değişimi takip eder ve hedef kitleye uygun, etkili reklam mesajları oluşturur.         x  
2 Geleneksel ve dijital ortamlara uygun reklam tasarlar.            
3 Hem mesleki hem de entelektüel anlamda katkı sağlayacak disiplinlerarası konularda bilinç ve bilgi sahibi olur.         x  
4 Yazılı, görsel, işitsel, elektronik ve dış mekan reklam ortamlarındaki kampanya süreçlerini bilir ve ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun kampanya planlar ve yönetir.            
5 Reklamcılık alanı ile ilgili araştırma ve yöntemleri bilir, elde ettiği verileri kampanya süreçlerinde kullanır ve sonuçları değerlendirir.            
6 Reklamcılık alanında medya stratejisini oluşturur ve uygular.            
7 Evrensel değerlere, hukuka ve etik ilkelere uygun davranır.         x  
8 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve  girişimci yaklaşımla, alanına dair yenilikleri takip eder, kişi ve kurumlarla diyalog kurar, sorunlar ile ilgili önerilen çözümlerde bağımsız ya da ekip üyesi olarak söz sahibi olur.       x    
9 Alanında edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.     x      
10 Alanı ile ilgili kavram ve modeller hakkında bilgi sahibi olur.         x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)            14 4 56
Ödev 4 5 20
Final  1 2 2
Toplam İş Yükü     120
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,8
Dersin AKTS Kredisi     5