Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, kişinin algı çerçevesi içinde mesajların anlaşılma ve yorumlanmasının, kişisel inanç süzgeçleri kadar, sosyal ve kültürel referanslar tarafından da etkilendiğini; alınan kararların ve ortaya konan davranışların sebeplerinin rasyonel olduğu kadar irrasyonel düşünce biçimleri olduğunu ortaya koymaktır. Ayrıca bunların çeşitli ikna teorileri çerçevesinde incelenerek, kaynağın hedef kitleleri etkileme/yönlendirme imkanlarının, reklam, halkla ilişkiler, habercilik ve pazarlama meslekleri kapsamında değerlendirilmesi ve yorumlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Algı, seçici algı, algılamanın mesajın özellikleri ile ilişkisi, algı-inanç-tutum ilişkisi; temel ikna teorilerinin yorumlanarak bunların algı yaratmak üzerindeki etkileri; reklam-halkla ilişkiler-habercilik-pazarlama mesleklerinin bu bağlamda hedef kitleleri bilgilendirme ve yönlendirme kapasitelerinin yorumlanması
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Etkileşimli Ders 6- Vaka Analizi 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Hiçbiri