Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere akademik yazımın temelleri hakkında bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders, akademik yazım becerilerine giriş niteliğindedir. Derste, akıcı ve anlam bütünlüğü olan paragraflar ve kompozisyonlar yazmanın temel unsurlarına odaklanılacaktır. Bununla birlikte, derste, bilimsel kaynakların ödevlerde nasıl kullanılacağı ve bu kaynaklara intihal yapmadan, uygun şekilde atıfta bulunmak için nelere dikkat edilmesi gerektiği işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders; 2: Tartışmalı Ders; 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Öğrenci, akıcı ve anlam bütünlüğüne sahip paragraf yazar. | 4 |
2) Öğrenci akıcı ve anlam bütünlüğüne sahip kompozisyon yazar. | 4 |
3) Öğrenci akademik kaynaklardan alıntıladığı fikir ve bilgileri parafraz eder ve/veya özetler. | 4 |
4) Öğrenci, akademik referans gösterme kurallarını intihale ve benzer diğer ciddi hatalara düşmeden uygular | 4 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: dersin amacı ve kapsamı | |
2 | İntihal nedir? İntihalden nasıl kaçınabiliriz? | Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
3 | Paragrafın yapısı | Oshima & Hogue (2006), chapter 1 |
4 | Paragrafta akıcılık ve anlam bütünlüğü | Oshima & Hogue (2006), chapter 2 |
5 | Ödev teslimi I | |
6 | Kompozisyonun yapısı | Oshima & Hogue (2006), chapter 4 |
7 | Çeşitli kompozisyon türleri | Oshima & Hogue (2006), chapter 6, 7, & 9 |
8 | Ödev teslimi II | |
9 | Doğrudan ve dolaylı alıntılar | Oshima & Hogue (2006), chapter 3 |
10 | Ödev teslimi III | |
11 | Akademik kaynaklardan alınan bilgileri ve fikirleri parafraz etme ve özetleme | Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
12 | Ödev teslimi IV | |
13 | Akademik yazım süreci: taslak geliştirme, yazma ve son şeklini verme | Oshima & Hogue (2006), Appendix A |
14 | Metin içinde ve kaynakçada atıf yapma kuralları | Oshima & Hogue (2006), Appendix B & APA 7.0 Manual |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final ödevi teslimi |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Oshima, A. & Houge, A. (2006). Writing Academic English (4th ed.). London: Pearson Longman. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 5 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 5 | 50 |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | |||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödev | 6 | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
1