Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders sosyolojik düşünceye giriş niteliğindedir.
Dersin İçeriği:
Ders, sınıf, toplumsal cinsiyet ve ırk üzerine kurulu sosyal eşitsizliklerin çağdaş dünyayı anlamadaki merkeziliğine odaklanmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Sosyolojinin tanımlarını ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. | 2,10,11 |
2) Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler. | 2,10,11 |
3) Sosyal konuları teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar. | 2,10,11 |
4) Farklı sosyolojik kavramları inceler. | 2,10,11 |
5) Farklı sosyolojik teoriler inceler. | 2,10,11 |
6) Sosyolojik bir perspektifle sosyal yaşamı analiz eder | 2,10,11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular: | Ön Hazırlık | ||
1 | Sosyoloji Nedir? | |||
2 | Sosyolojik Düşünmek | |||
3 | Sosyal Teori | |||
4 | Sosyal Tabakalaşma, Eşitsizlik ve Yoksulluk | |||
5 | Irk ve Etnik Kimlik | |||
6 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Cinsel Kimlik | |||
7 | Vize | |||
8 | İktidar ve Politika | |||
9 | Çevre Sosyolojisi | |||
10 | İklim Değişikliği Sosyolojisi | |||
11 | Kentler ve Topluluklar | |||
12 | Göç | |||
13 | Toplumsal Hareketler ve Devrimler | |||
14 | Küreselleşme |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | The Sociology Project 2.5: Introducing the Sociological Imagination (2nd Edition) By NYU Sociology Department (Author), Jeff Manza (Author). |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | The Sociology Project, 2.5: Introducing the Sociological Imagination (2nd Edition) By BYU Sociology Department (Author), Jeff Manza (Author) |
Ödevler | - |
Sınavlar | Vize ve final sınavları |
Değerlendirme Sistemi
DERS AKIŞI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hafta | Konular: | Ön Hazırlık | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Sosyoloji Nedir? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Sosyolojik Düşünmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Sosyal Teori | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Sosyal Tabakalaşma, Eşitsizlik ve Yoksulluk | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Irk ve Etnik Kimlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Cinsel Kimlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Vize | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | İktidar ve Politika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Çevre Sosyolojisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | İklim Değişikliği Sosyolojisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Kentler ve Topluluklar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Göç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Toplumsal Hareketler ve Devrimler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 | Küreselleşme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | X | ||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2