Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin, farklı stratejik reklamcılık uygulamalarında gerekli olan yaratıcı kazanımları elde etmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Stratejik reklamcılık ile ilgili uygulamaların incelenmesi ve kreatif stratejik kampanya planı oluşturma
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 7- Beyin Fırtınası 8- Küçük Grup 12- Grup 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Sözlü / Sunum, Ödev, Proje / Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Reklam ve pazarlama iletişimi kavramlarını kreatif yönden ele alır. | 3, 5, 7, 10 |
2) Reklamcılık mesleğinde yaratıcı strateji üretimine dair beceri kazanır. | 3, 5, 7, 10 |
3) Markanın/ürünün hedef kitlesi, pazardaki konumu gibi etkenlere göre kampanya stratejisi fikri oluşturur. | 3, 4, 5, 7, 10 |
4) Reklamcılık mesleğindeki yaratıcı strateji örneklerini kavrar. | 3, 5, 7, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş / Reklam Planlama Sürecinin Gözden Geçirilmesi | |
2 | Yaratıcı Düşünme | |
3 | Reklam Kampanyaları ve Arkasındaki İvme | |
4 | Yaratıcı Stratejiyi Keşfetmek: Fikir ve Fırsat | |
5 | Yaratıcı Strateji ve Kültürdeki Değişimleri İçeren Araştırmalar | |
6 | Tüketicileri Markayı Vuran Yaratıcı Stratejiyle Etkilemek | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Tüketicilerle Konuşmak: Yaratıcı Strateji Araştırması | |
9 | Stratejik Medya Planlamasının Bir Sonucu Olarak Yaratıcı Strateji | |
10 | Kısa Proje 1 | |
11 | Kısa Proje 2 | |
12 | Kısa Proje 3 | |
13 | StoryBranding Research | |
14 | StoryBranding Research | |
15 | StoryBranding Research | |
16 | Final Projesi |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Gaston, L. and McColl, D. (2014). Storyscaping: Stop Creative Ads, Start Creating Worlds. New York: Wiley |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Basılı ders notları |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Proje (Kısa proje) | 3 | 30 |
Sunum | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final (Proje teslim ve sunum) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri