Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, pazarlama ve reklamcılık kararları bağlamında medya planlamanın rolünün anlaşılmasını sağlamak ve medya planlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Stratejik medya planlamaya giriş; medya planlama süreci ve medya planlarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 6- Vaka Çalışması 8- Küçük Grup 11- Seminer 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
|
1 |
|
3, 6, 7 |
|
3, 4, 5, 6, 7, 8 |
|
3, 6, 10 |
|
4, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Medya planlamaya giriş | |
2 | Türkiye'de medya ortamı | |
3 | Medya terimleri ve hesaplama yöntemleri | |
4 | Farklı mecraların özellikleri ve yeni trendler | |
5 | Medya planlama sürecinin adımları: Brieften değerlendirmeye | |
6 | Medyada ölçümleme, araştırma, tüketici, sektör ve rekabet analizleri | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Stratejik planlama: Medyanın marka iletişimindeki rolünün belirlenmesi | |
9 | Stratejik planlama: Hedef kitleyi tanımlamak | |
10 | Stratejik planlama: Mecra karmasının belirlenmesi ve uygulama fikirlerinin geliştirilmesi | |
11 | Mecra bazında planlama ve satın alma: Televizyon | |
12 | Mecra bazında planlama ve satın alma: Gazete, dergi, sinema, açıkhava, radyo | |
13 | Mecra bazında planlama ve satın alma: Dijital | |
14 | Mecra bazında planlama ve satın alma: Dijital | |
15 | Atölye çalışması: Stratejik medya planı ve uygulama fikirlerinin geliştirilmesi | |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Surmanek, J. (2004). Advertising Media A to Z : The Definitive Resource for Media Planning, Buying, and Research. New York: McGraw-Hill. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar |
Sınıf içi dağıtım ve/veya www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom
& www.nielsenmedia.com (Media research) www.smrb.com (Consumer data) |
Ödevler | Sınıf içi dağıtım ve/veya www.coadsys.yeditepe.edu.tr ve/veya Google Classroom |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev (İstenen haftalık çalışmaların getirilmesi-Ödevler toplanılmayabilir.) | 5 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | X | ||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | X | ||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | X | ||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | X | ||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | X | ||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev (İstenen haftalık çalışmaların getirilmesi-Ödevler toplanmayabilir.) | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
3