Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı tüketici tercihlerinin sosyal, psikolojik, kültürel ve ekonomik sebeplerini analiz etmek; tüketici davranışlarının ve kararlarının esaslarını anlamaya çalışmak ve bu konudaki bilgileri gözden geçirerek bunları tartışmaktır.
Dersin İçeriği:
Tüketici davranışları, karar alma süreci, kişilik kuramları, algılama ve tüketici algıları, tüketici motivasyonu, tüketici tutumları, tüketici iletişimi , kültür ve tüketim alışkanlıkları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 6- Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) İçgörü kavramını, tüketici davranışlarını ve kararlarını açıklar ve analiz eder. | 1, 10 |
2) Karar alma süreçlerini inceler ve analiz eder. | 1, 10 |
3) Algılama kavramını genel olarak ve tüketiciler yönünden inceler; ürün ve marka algılamada reklamların rolünü örneklerle anlatır. | 1, 10 |
4) Tüketici gruplarının satın alma motivasyonlarını inceler ve anlamaya çalışır. | 1, 10 |
5) Tüketici tutumlarını, ikna ve tutum kuramları çerçevesinde yorumlar. | 1, 3, 10 |
6) Kültür ve tüketim bağlantısını inceler ve yorumlar. | 1, 3, 10 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: İçgörü nedir? | Kişisel kaynaklar |
2 | Tüketici Davranışlarına İlişkin Temel Kavram ve Yöntemler; Karar Alma Süreci | Kitaplar, dökümanlar |
3 | Tüketici Araştırmaları | Kitaplar, dökümanlar, case’ler |
4 | Tüketici Motivasyonu ve Kararlardaki Etkileri | Kitaplar, dökümanlar |
5 | Kişilik Kuramları ve Tüketici Kararları | Kitaplar, dökümanlar |
6 | Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka Bağımlılığı | Kitaplar, dökümanlar |
7 | ARA SINAV | |
8 | Tüketici Algıları, Algının Karar Almadaki Etkileri | Kitaplar, dökümanlar, görseller |
9 | Tüketici Tutumları, Tutum-Tüketim Alışkanlığı Bağlantısı, Kararlardaki Etkisi, Tutumların Değişmesi | Kitaplar, dökümanlar |
10 | Kültür-Tüketim İlişkileri | Kitaplar, dökümanlar |
11 | Tüketici İletişimi, İletişim Yöntemleri, Tüketici Tepkileri | Kitaplar, dökümanlar |
12 | Ailenin, arkadaşların, meslektaşların, okulun, kamuoyu önderlerinin, tüketici kararlarında etkileri | Kitaplar, dökümanlar |
13 | Örnek Olay İncelemesi | Kitaplar, dökümanlar |
14 | Örnek Olay İncelemesi | Örnek olaylar |
15 | Dersin özeti ve son sorular | Örnek olaylar |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme | |
Kitap | Leon G. Schiffman and Leslie L. Kanuk, Consumer Behavior, New Jersey, 2014. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Örnek kampanyalar (basılı) |
Ödevler | Tüketici kararları ve davranışlarına ilişkin projeler |
Sınavlar | Kısa sınav, vize ve final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 2 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | X | ||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | X | ||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
2