Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin, belli bir markanın stratejik süreçlerinde, kurumsal kimlik ile bağıntılı teori ve ilkeleri kullanmasını sağlamak, uygulayıcıların deneyimlerine ve sorumluluklarına benzer deneyim ve sorumluluklar yaşamalarını/üstlenmelerini mümkün kılmak ve böylelikle sektörel hayata geçişlerini en etkin biçimde gerçekleştirmek.
Dersin İçeriği:
Marka teorisi, marka iletişimi ve tasarım stratejisi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1-Ders 2- Tartışmalı Ders 3- Özel Destek / Yapısal Örnekler 5- Problem Çözme 7- Beyin Fırtınası 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Sınav, Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
1) Marka ile ilişkili farklı teoriler, modeller ve kavramlar ile bunların uygulanabilirliği hakkındaki bilgisini pekiştirir. | 3, 5 |
2) Bir markanın nasıl yaratıldığı, varlığını sürdürdüğü ve geliştiği konusunda beceri kazanır. | 3, 5, 10 |
3) Marka iletişiminin yöntemleri konusunda beceri kazanır. | 3, 5, 10 |
4) Marka kimliğine ilişkin tasarım stratejisi konusunda beceri kazanır. | 3, 5 |
5) Uygun bilgisayar programını kullanarak, yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, kurumsal kimlik tasarlayabilir. | 3, 5, 8, 11 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kurumsal kimlik tasarımına giriş | |
2 | Marka teorisi ve kurumsal kimlik ilişkisi | |
3 | Marka iletişimi ve kurumsal kimlik ilişkisi | |
4 | Marka iletişimi ve kurumsal kimlik ilişkisi devam ediyor | |
5 | Görsel kimlik ve stil uygulamalarına giriş | |
6 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
7 | Vize Sınavı (Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi) | |
8 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
9 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
10 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
11 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
12 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
13 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
14 | Görsel kimlik ve stil uygulamaları devam ediyor | |
15 | Kurumsal kimlik tasarımı ve final projesi üzerine son tartışma | |
16 | Final projelerinin teslimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Evamy, M. (2012). Logotype. Laurence King Publishing. http://web.a.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/ehost/ebookviewer/ebook/ZTAwMHh3d19fOTI2MTUzX19BTg2?sid=68927e85-83fd-4d67-a815-ba70099ca7cc@sessionmgr4006&vid=4&format=EB&rid=28
Mary Jo Hatch, & Majken Schultz. (2008). Taking Brand Initiative : How Companies Can Align Strategy, Culture, and Identity Through Corporate Branding: Vol. 1st ed. Jossey-Bass. http://web.a.ebscohost.com.lproxy.yeditepe.edu.tr/ehost/ebookviewer/ebook/ZTAwMHh3d19fMjI1NTM0X19BTg2?sid=68927e85-83fd-4d67-a815-ba70099ca7cc@sessionmgr4006&vid=4&format=EB&rid=12 |
Diğer Kaynaklar | https://www.adsoftheworld.com |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Final projesine hazırlık) | 1 | 50 |
Ödev (Öğrencilerden istenen haftalık çalışmaların getirilmesi-Ödevler toplanmayabilir.) | 10 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | |||
1 | Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibidir. | |||||
2 | Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir. | |||||
3 | Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir. | |||||
4 | Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilerle paylaşılması aşamalarında kullanır. | |||||
5 | Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, bu süreçler dahilinde planlar ve yönetir. | |||||
6 | Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar. | |||||
7 | Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular. | |||||
8 | Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. | |||||
9 | Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir. | |||||
11 | Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav (Final projesine hazırlık) | 1 | 2 | 2 |
Ödev (Öğrencilerden istenen haftalık çalışmaların getirilmesi-Ödevler toplanmayabilir.) | 10 | 3 | 30 |
Final (Proje) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri