Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türkçenin noktalama işaretleri ve yazım kurallarının doğru kullanımını sağlamak. | 1,4 | 1 | A |
2) Dilin temel özelliklerini ve dillerin sınıflandırma ölçütlerini kavramalarını sağlamak. | 1,4 | 1 | A |
3) Türkçenin tarihsel gelişimini hatırlatmak. | 1,4 | 1 | A |
4) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını öğrenmelerini sağlamak. | 1,4 | 1 | |
5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini gelişmelerini sağlamak. | 1,4 | 1 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi |
İlgili okumalar |
|
2 |
Bilgilendirici ve kurgusal yazılar; metinde konu, bakış açısı, plan, ana fikir |
İlgili okumalar |
|
3 |
Sözcük türleri, paragraf, anlatım biçimleri |
İlgili okumalar |
|
4 |
Dilekçe yazımı, özgeçmiş hazırlama |
İlgili okumalar |
|
5 |
Yazılı anlatım türleri: anı, gezi, günlük, mektup |
İlgili okumalar |
|
6 |
Yazılı anlatım türleri: Makale, deneme, köşe yazısı, eleştiri |
İlgili okumalar |
|
7 |
Rapor, tutanak |
İlgili okumalar |
|
8 |
Ara sınav. |
İlgili okumalar |
|
9 |
Bilimsel araştırma, özet çıkarma, not alma, kaynakça ve dipnot kuralları |
İlgili okumalar |
|
10 |
Türkçenin sözvarlığı (yerli ve yabancı sözcükler, deyimler) |
İlgili okumalar |
|
11 |
Türkçenin sözvarlığı (atasözleri, kalıp sözler, ikilemeler…) |
İlgili okumalar |
|
12 |
Türkçenin söz dizimi ve semantik yönleri |
İlgili okumalar |
|
13 |
Kurgusal anlatım türleri (roman, öykü, tiyatro) |
İlgili okumalar |
|
14 |
Sözlü anlatım türleri |
İlgili okumalar |
|
15 |
Münazara |
|
|
16 |
Final |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Kaynaklar |
Aksan, Doğan. “Anadili”. Türk Dili,31/285. s. 423-434. 1975.
Aksan, Doğan. Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim. 3 cilt , Ankara. 1987. Aksan, Doğan, Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Bilgi Yayınevi. 2000. Alpay, Yalın. Yalanın Siyaseti: Yalanın Meşrulaştırılması, Hakikatin Önemsizleşmesi ve Hileli Akıl Yürütme Teknikleri… İstanbul: Destek Yayınları, 2017. Eden, Sinan. İklim Krizi ve Yaptırmamak. İstanbul: Doruk Yayınları, 2015. Ergin, Muharrem. Orhun Abideleri. İstanbul: Boğaziçi Yayınları, 2017. Uyar, Tevfik. Safsatalar: Aklın Kırk Haramisi. İstanbul: Destek Yayınları, 2019. Tekin, Talât. Orhon Yazıtları: Kül Tigin, Bilge Kağan, Tunyukuk. İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2017. Tokar, Brian. İklim Adaletine Doğru. Çev. Sezgin Ata. İstanbul: Öteki Yayınevi, 2014. Kuran, Evrim. Telgraftan Tablete: Türkiye’nin Dört Kuşağı. İstanbul: Destek Yayınları, 2018. McKibben Bill. Doğanın Sonu. Çev. Berna Göl ve İlksen Mavituna. İstanbul: Everest Yayınları, 2015. Russel, Bertrand. Aylaklığa Övgü. Çev. Mete Ergin. İstanbul: Cem Yayınevi, 2018. Vassaf, Gündüz. Cehenneme Övgü: Gündelik Hayatta Totalitarizm. Çev. Zehra Gençosman ve Ömer Madra. İstanbul: İletişim Yayınları, 2019. “Crash Course YouTube Kanalı”, “How To Argue – Philosophical Reasoning”: “Crash Course YouTube Kanalı”, “How To Argue – Induction & Abduction”: https://defterarkasi.com/2017/09/24/ad-hominem-nedir-ne-degildir/ İFA Youtube Kanalı, Safsata Savar Programı https://www.youtube.com/watch?v=b1Z9sJhCrPk&list=PL4sLdg6opbB6hikq23... https://yalansavar.org/2014/08/26/safsatalar/2 https://yalansavar.org/yalansavar-safsatalar-listesi/ https://yalansavar.org/2016/03/28/podcast-4-safsatalar-ve-sofistler/ Leo Murray, “Uyan Kafayı Ye, Sonra da Aklını Başına Topla”. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | ||
Dökümanlar | Ders öncesi dağıtılan fotokopiler |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ | ||
Vize | 1 | 50 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | x | |||||
2 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. | X | |||||
4 | Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. | X | |||||
5 | Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. | X | |||||
6 | Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. | X | |||||
9 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | |
Kısa Sınav | - | - | - | |
Ödev | 1 | 1 | 1 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 50 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |