Mısır, Irak ve Tunus örnekleri aracılığıyla modern ulus devletlerde İslam’ın statüsünün sistematik olarak incelendiği derste, modern ulusal anlatıların ve kurumların kurulmasında İslami referansların merkezi rolü ve kolektif İslami söylem ve eylemlerin politik ve kültürel unsurları ele alınmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1.Küreselleşme olgusunun anlaşılması |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 |
1,2 |
B, C |
2.Diktatörlük ve demokrasi kavramları |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 |
1,2 |
B, C |
3.Tarihin hızlandırılması mümkün mü? |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 |
1,2 |
B, C |
4.İslam toplumlarında demokrasi mümkün mü? |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 |
1,2 |
B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Eski Yunan ve modern zamanlarda demokrasi ve insan haklarının gelişimi |
|
3 |
Küreselleşmeyi doğuran ekonomik, teknolojik ve siyasal nedenler |
|
4 |
İnternet, sosyal medya ve ulaşımın küreselleşme üzerindeki etkileri |
|
5 |
Çokuluslu şirketlerin küresel şirketlere dönüşmeleri. "McDonald"laşma. |
|
6 |
Arap Baharı: Siyasal kültür birikimi olmadan demokrasi mümkün mü? |
|
7 |
Küresel çağın bir gerçeği olarak Terör |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Avrupa Birliği'nin geleceği |
|
10 |
Emperyalizm ve Milliyetçilik |
|
11 |
Siyasi İslam ve Dini Çatışma - Küresel çağda nasıl bir İslam |
|
12 |
Neoliberalizm ve Sınıf Mücadelesi |
|
13 |
Covid 19 pandemisi ve olası pandemiler küresel yapıyı nasıl etkileyebilir? |
|
14 |
Demokrasinin Geleceği |
|
15 |
Türkiye: İslam ve Laiklik Arasında Sentez |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Dabashi, Hamid. 2012. The Arab Spring: The End of Postcolonialism. London: Zed Books.
|
Diğer Kaynaklar |
Gardner, Lloyd C. 2011. The Road to Tahrir Square: Egypt and the United States from the Rise of Nasser to the Fall of Mubarak. New York: The New Press. Nouehied, Lin & Alex Warren. 2012. The Battle for the Arab Spring: Revolution, Counter-revolution and the Making of a New Era. New Haven: Yale University Press. Sowers, Jeannie, ed. 2012. The Journey to Tahrir: Revolution, Protest, and Social Change in Egypt, 1999-2011. London: Verso. What Comes Next . New York: Council on Foreign Relations/Foregin Affairs. Beinin, Joel, ed. 2011. Social Movements, Mobilization, and Contestation in the Middle East and North Africa. Stanford: Stanford University Press. Ekine, Sokari & Firoze Manji, eds. 2011. African Awakening: The Emerging Revolutions. Oxford: Pambazuka Press. El-Mahdi, Rabab & Philip Marfleet. 2009. Egypt: The Moment of Change. London: Zed Books. Kamrava, Mehran. 2011. The Modern Middle East: A Political History Since the First World War. Berkeley: University of California Press. Lynch, Marc. 2012. The Arab Uprising: The Unfinished Revolutions of the New Middle East. New York: Public Affairs.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
1 |
40 |
Sunum |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
100 |
Toplam |
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
|
|
x |
|
|
|
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
|
|
x |
|
|
|
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
x |
|
|
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
x |
|
|
|
|
|
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular |
|
|
|
|
x |
|
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ |
Seçmeli Ders |
||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
6 |
6 |
Final Ödevi |
1
|
3
|
3
|
Toplam İş Yükü |
|
|
116 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,56 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |