Bu ders kapsamında, sosyolojinin genel bir çerçevesi verildikten sonra, farklı yazarların görüşleri ekseninde sosyolojik düşünceler incelenmekte ve yakın tarihte, Amerika, Almanya ve Fransa’da geliştirilen sosyolojik teorilere yer verilmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Sosyolojinin tanımların ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. |
3 |
1,2,3 |
A |
2) Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler. |
1, 3 |
1,2,3 |
A |
3) Sosyal konular teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar. |
1, 3 |
1,2,3 |
A |
4) Farklı sosyolojik kavramları inceler |
1, 2, |
1,2,3 |
A |
5) Farklı sosyolojik teorileri inceler. |
1, 2 |
1,2,3 |
A |
6) Sosyolojik bir perspektifle sosyal yaşamı analiz eder. |
1, 3, 7 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: sosyolojinin tanımları |
|
2 |
Sosyoloji biliminin ilk düşünürleri: auguste comte |
|
3 |
Fransız sosyolojisi ve Emıle Durkheım ı |
|
4 |
Emıle durkheım |
|
5 |
Karl marx ve sosyolojik yaklaşımı |
|
6 |
Max weber ve sosyolojik yaklaşımı |
|
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Georg sımmel ve sosyolojisi |
|
9 |
Toplumsal gelişim |
|
10 |
Toplumsal değişim ve küreselleşme |
|
11 |
Sosyolojide metodolojik yaklaşım ve araştırma teknikleri |
|
12 |
Sosyolojik teorilerin gelişimi |
|
13 |
Günümüz sosyoloji teorileri |
|
14 |
Sosyolojik kavramlar |
|
15 |
Sosyoloji ve sosyal yaşam |
|
16 |
Final sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
MOLENAT, Xavier, La sociologie, Histoire, Idées, Courants, Paris, Ed. Sciences Humaines, 2009. MONTOUSSE, Marc, 100 fiches pour comprendre la sociologie, Paris, Bréal, 2009. |
Diğer Kaynaklar |
ANSART, Pierre, Les sociologies contemporaines, Paris, Points, Seuil, 1990. ARON, Raymond, Les étapes de la pensée sociologique, Paris, Gallimard, 1976. BERAUT, Céline et COULMONT, Baptiste, Les courants contemporains de la sociologie, Paris, Licence, PUF, 2008. BERTHELOT, Jean-Michel, La construction de la sociologie, Paris, “Que sais-je?”, PUF, 2005. BLOESS, Françoise, ETIENNE, Jean, ROUX, Jean-Paul et ROUX, Jean-Pierre,Dictionnaire de sociologie, Paris, Hatier, 2004. BOURDIEU, Pierre, Questions de sociologie, Paris, Minuit, 2002. DURAND, Jean-Pierre et Weil Robert, Sociologie contemporaine, Paris, Ed. Vigot, 2006. DURKHEIM, Emile, Les règles de la méthode sociologique, Paris, Quadrige Grands Textes, PUF, 2007. GIDDENS, Anthony, Les conséquences de la modernité, Paris, L’Harmattan, 2000. NISBET, Robert, La tradition sociologique, Paris, PUF, 2005. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
Adım 1: Durum Araştırması; Adım 2: Kurum Araştırması; Adım 3. Hedef Kitle Araştırması; Adım 4: Hedefler ve Amaçlar |
Sınavlar |
Final Sunumu |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
Ödev |
0 |
0 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinlerarası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
|
|
|
|
|
|
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Final |
1 |
24 |
24 |
Toplam İş Yükü |
|
|
140 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |