Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders öğrencilerin dijital platformlar için tasarım ve yayın yaparak dijital yayın prensiplerini öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Derste fotoğraf ve video uygulamaları, zengin içerik, tablet ve akıllı cep telefonları gibi mobil teknolojilerle erişilebilirliği kullanan yayınlar üretmeyi öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 14: Laboratuvar, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Dijital platform örneklerini tanımlar | 2, 7, 9 | 1, 15 | C |
2-Dijital yayıncılık için gerekli dili pratik eder. | 2, 7, 9 | 1, 14, 15 | C |
3- Dijital yayıncılık için gerekli program ve estetik bilgisini öğrenir. | 2, 7, 9 | 1, 14, 15 | C |
4- Dijital medya metinleri için içerik ve yayın tekniklerini uygular | 2, 7, 9 | 1, 14, 15 | C |
5- Farklı dijital mecralar için uygulama yapar. | 2, 7, 9 | 1, 14, 15 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital Medya Tasarım Araçları I | |
2 | Dijital Medya Tasarım Araçları II | |
3 | Dijital Medya Tasarım Araçları III | |
4 | Görsel Materyallerin Hazırlanması | |
5 | Uygulama Çalışmaları | |
6 | Vektör Tabanlı Görseller | |
7 | Dijital ortamda kullanılacak görsellerin formatları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Medyada Video | |
10 | Hareketli Görseller | |
11 | Görüntü ve tipografiyi oluşturmak | |
12 | Dijital İlanlar | |
13 | Dijital ve Baskı RGB-CMYK ayırımı | |
14 | Dijital Yayıncılığın Temel İlkeleri | |
15 | Final Çalışmaları | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | * AdobeInDesing CS4 ScottKelby |
Diğer Kaynaklar |
* Adobe Photoshop Cc Classroom 2019
* AdobePhotoshop CS6 Yetkili Eğitim Kılavuz Komisyon |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | ||||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
Ara sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri