Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilerin toplumda oluşan farklı kültürel yapılar ve kimlikleri tanınmasını ve tartışılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Kültürel kimlik kavramları milli kimlik, kimlik ve farklılık, küreselleşme, doğu-batı ikilemi gibi bağlamlarda kuramsal bir yaklaşımla ele alınacaktır. Bununla birlikte derste dünya, Avrupa ve Türkiye özelindeki daha somut kimlik konusu tartışılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Kültürü ve kimliği tanımlar, toplumla ilişkilendirir | 2, 4 | 1, 2 | A |
2) Toplumdaki çatışma ve uzlaşma dinamiklerini tartışır | 2, 7 | 1, 2 | A |
3) Sosyal ilişkileri ve değerleri eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 2, 7 | 1, 2, 15 | A, C |
4) Türkiye’deki dinsel ve etnik kimlikleri kültürel haklar çerçevesinde analiz eder | 4, 5 | 1, 2, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Kimlik Ve Kültür İlişkisi | Giriş: Kimlik Ve Kültür İlişkisi |
2 | Kültürel Kimlik Teorisi Ve Yaklaşımlar | Kültürel Kimlik Teorisi Ve Yaklaşımlar |
3 | Kimlik Ve Kültür Politikaları | Kimlik Ve Kültür Politikaları |
4 | Kolektif Ve Bireysel Kimlik | Kolektif Ve Bireysel Kimlik |
5 | Kültürel Kimliğin İnşası Ve İdeoloji | Kültürel Kimliğin İnşası Ve İdeoloji |
6 | Oksidentalizm- Oryantalizm Ve Kültürel Kimliklerin Çatışması | Oksidentalizm- Oryantalizm Ve Kültürel Kimliklerin Çatışması |
7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | Küreselleşme, Kültür Ve Kimlik | Küreselleşme, Kültür Ve Kimlik |
9 | Din, Mezhep Çatışmaları Ve Kimliğin Korunması | Din, Mezhep Çatışmaları Ve Kimliğin Korunması |
10 | Kültürel Kimlik Ve Temsiliyet: Etnik Tartışmalar | Kültürel Kimlik Ve Temsiliyet: Etnik Tartışmalar |
11 | Sınıf Bilinci Ve Kimliği Mücadelesi | Sınıf Bilinci Ve Kimliği Mücadelesi |
12 | Dil Ve Kültürel Kimlik | Dil Ve Kültürel Kimlik |
13 | Mekanın Hatırlattıkları: Kültürel Kimlik Ve İkonlaşan Mekan | Mekanın Hatırlattıkları: Kültürel Kimlik Ve İkonlaşan Mekan |
14 | Müziğin Anlattıkları: Bireysel Ve Toplumsal Kimliğin Eğlenceli Simgesi | Müziğin Anlattıkları: Bireysel Ve Toplumsal Kimliğin Eğlenceli Simgesi |
15 | Türkiye’de Kimlik Çatışmaları | Türkiye’de Kimlik Çatışmaları |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Multiculturalism : a critical reader / David Theo Goldberg.
Cultural studies and discourse analysis : a dialogue on language and identity / Barker, Chris ; Christopher Barker and Dariusz Galasi´nski. Analysing identity : cross-cultural, societal, and clinical contexts / edited by Peter Weinreich & Wendy Saunderson. |
Diğer Kaynaklar |
Migrancy,culture,identity / Chambers,Iain ; Iain Chambers.
The gendered society / Kimmel, Michael S. Occidentalism : images of the West / edited by James G. Carrier. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | Öğrenci Türkiye’de yaşayan dezavantajlı gruplardan birini inceleyecek |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Assignment | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri