Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders sonunda iletişim öğrencilerinin basın yayın işletmelerini diğer işletmelerden ayıran temel özellikleri irdeleyebilir, basın kuruluşlarında işletmecilik mantığını geliştirebilirler.
Dersin İçeriği:
Bu ders basın ekonomisinin temel bileşenlerini ve etkilerini anlamayı ve tartışmayı içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 3: Özel Destek / Yapısal Örnekler
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sözlü / Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Medyanın tarihsel gelişiminde Türk medya endüstrisinin ekonomik evrelerini ele alır. | 3, 5, 8 | 1,2,3 | A, B, C |
2) Medya endüstrisinin ekonomik ve tarihsel olarak yapılandırılmasını ifade eder. | 4,5, 8 | 1,2,3 | A, C |
3) Sürekli gelişen medya endüstrisi içerisinde değişen dinamikleri yorumlar. | 4, 5, 8 | 1,2,3 | A, B, C |
4) Küreselleşme sürecinde medya endüstrisinin ekonomik dönüşümünü ve değişen dinamiklerinin altını çizer. | 5, 8 | 1,2,3 | A, B, C |
5) Küresel ve Türk medya sisteminde değişime yol açan ekonomik faktörlerin önemini değerlendirebilecekler. | 3, 5, 8 | 1,2,3 | A,B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı, Ders İçeriği Hakkında Tartışma | Giriş |
2 | Medya Ekonomisine Giriş | Medya Ekonomisi |
3 | Basın İşletmelerinin Örgütlenme Yapısı | Organizasyon yapısı |
4 | Makroiktisat ve Medya Endüstrisi | Medya endüstrisi |
5 | Medya ve Ekonomi Politik Yaklaşım | Medyanın Ekonomi politiği |
6 | Medya ve Tekelleşme | Tekelleşme |
7 | Vize | |
8 | Yazılı Basın İşletmeleri | Basın işletmelerinin kategorize edilmesi |
9 | Görsel ve İşitsel Basın İşletmeleri | Basın işletmelerinin kategorize edilmesi |
10 | Türkiye'de Medya Sahipliği | Medya sahipliği |
11 | A.B Üyesi Ülkelerdeki Medya Sahipliği Örnekleri Örnekler | |
12 | Reklam Endüstrisinin Medya Ekonomisindeki Rolü | Reklam ve medya |
13 | Basın işletmeciliği: Gelişimi ve Bugünkü Durumu | Tartışma |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum |
15 | Öğrenci sunumları | Sunum |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | The Media Monopoly. Boston: Beacon Press. Nebiler, H. (1995), Albarran, A. B. (2010). The Media Economy. New York: Routledge. Handbook of Media Management and Economics Alan Albarran, Bozena Mierzejewska, Jaemin Jung Routledge (2018) |
Diğer Kaynaklar | Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media Edward S Herman, Noam Chomsky, Pantheon Books |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar |
Makale : Political economy, power and new media, ROBIN MANSELL
London School of Economics and Political Science, UK ,
new media & society Copyright © 2004 SAGE Publications
London, Thousand Oaks, CA and New Delhi
Vol6(1):96–105 DOI: 10.1177/1461444804039910
|
Ödevler | |
Sınavlar | Vize-Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı (Yıl içi ödevler de dâhil edilecektir) | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
4