Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencileri eğlence ve medya sektörü hakkında ileri düzeyde bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği:
Öğretim elemanları, davetli konuşmacıların eğlence endüstrisi ve medya ile ilgili konularındaki seminerlerinden oluşmaktadır. Ders kapsamında örnek olaylar incelenecek ve sektör kuruluşları ile toplantılar gerçekleşecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Medya yönetimi ve eğlence endüstrisi konularını pratik eder. | 4, 5, 8 | 1, 2, 15 | A,C |
2) Endüstri örneklemleri üzerinde araştırma yapar. | 4, 5, 8 | 1, 2, 15 | A,C |
3) Endüstriyel kurumları kapsayıcı eş zamanlı projeler hazırlar. | 4, 5, 8 | 1, 2, 15 | A,C |
4) Kendi alanında uzman olan kişilerle pratik yapar. | 2, 5, 8 | 1, 2, 15 | A,C |
5) Kendi endüstriyel alanındaki kurumların tümünü tanımlar. | 2, 5, 8 | 1, 2, 15 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Medya nedir? | |
3 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
4 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
5 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
6 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
9 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
10 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
11 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
12 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
13 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
14 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
15 | Çağrılı muhabir, editör veya üst düzey yöneticilerden oluşan konuşmacılar, medya konularındaki seminer | |
16 | Genel Değerlendirme | Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders için gerekli kaynaklar eğitmen tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı üç kısa sınav ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Katılım | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı(Sunum) | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | ||||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Sunum | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
4