Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders medya aracılığıyla dağıtılacak tüm ürün ve hizmetlerin yaratılması dağıtımı ve takibi anlatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
İşlenecek konular arasında; izleyici eğilimlerinin faklı ihtiyaç zevk ve tercihlerin belirlenmesi bunlara yönelik medya ürünlerinin tasarımı, proje yönetimi bilgi yönetimi, ilişki yönetimi ve yaratıcılık gibi konular bulunmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farklı içerik tiplerinin temel karakter özelliklerini, farklı ihtiyaçlarını, teknik özellikleri sunar ve analiz eder. | 2, 7, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
2. Online çoklu model üretimini ve paylaşımını internet teknolojilerinin sınırlaması ve yapabilirlikleri bağlamında anlar. | 2, 4,7, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
3. Geleneksel medya ve elektronik kitle iletişiminin teknolojik gelişime benzerlikleri farklılıklarını içerik üretimi dağılımı ve tüketimi zinciri bağlamında açıklar. | 2, 3,7, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
4. Yeni web 3.0 çağında interaktif çoklu medyanın rolünü kavrar. | 2, 7, 9 | 1, 2, 15 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çevrimiçi üretime giriş | https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/in/Documents/technology-m... |
2 | Fotoğraf ve Resimlerin işlenmesi | Cressler, John D. (2017). "Let There Be Light: The Bright World of Photonics". Silicon Earth: Introduction to Microelectronics and Nanotechnology, Second Edition. CRC Press. p. 29. ISBN 978-1-351-83020-1. |
3 | İnternette kullanılan fotoğrafların özellikleri | Willis, William (1997). "Digital imaging is innovative, useful, and now within educators' reach". T H e Journal. 25 (2): 24 |
4 | Dijital medya ortamları | "Digital Content Demand Rising as More Americans Use Mobile Media Devices". Brafton. Retrieved June 5, 2020. |
5 | Dijital imaj işlemleri | Richardson, Ronny (2003). "Digital imaging: The wave of the future". T H e Journal. 31 (3). |
6 | Dijital içeirk üretimi | Mullan, Eileen (19 December 2011). "What is Digital Content?". EContent Magazine. Information Today Inc |
7 | Üretim teknikleri ve Dağıtımı | Allen-Robertson, James. "Timeline: The History of Digital Distribution". Retrieved June 4, 2020. |
8 | Ara sınav | |
9 | Sosyal medya – paylaşım- görünürlük | Siber kültürde hızlı paylaşımlar ve görünürlük oranlarının sosyal medyadaki etkilerinin tartışılması |
10 |
Dijital medyada etik
|
Medyada etik kavramının tartışılması ve dijital medyadaki etik kavramının geleneksele oranla farkları |
11 | İçerik ve geleceğin teknolojisi | Villasenor, John (1 May 2013). "Six 'Megatrends' That Will Shape The Future Of Digital Media". Forbes Magazine. |
12 | Dijital stratejiler | Önemli dijital stratejilerin örneklerin incelenmesi |
13 | Geleceğin dijital içerikleri | Villasenor, John (1 May 2013). "Six 'Megatrends' That Will Shape The Future Of Digital Media". Forbes Magazine. |
14 | Çevrimiçi içerik üreticileri yöneticileri | Russo, Amanda. "Global Digital Content Spend Rockets to $57 Billion in 2013, App Annie & IHS 2013 Digital Content Report". The Wall Street Journal. Retrieved 24 May 2014. |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Vaughan, Tay. Multimedia: Making it work. 8th Ed., McGraw-Hill, 2011 |
Diğer Kaynaklar |
Villasenor, John (1 May 2013). "Six 'Megatrends' That Will Shape The Future Of Digital Media". Forbes Magazine.
Rapor: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/in/Documents/technology-m... |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | İnternet sayfaları, Blog-Vlog, Sosyal Paylaşım siteleri, çevrimiçi üreticileri, içerik ve gelecek teknolojileri, |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa sınav, vize ve final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
3