This course is an introduction to the written communication skills in academic English. The course focuses on the fundamental aspects of writing paragraphs and essays that have unity and coherence. Besides, the course covers how to use scholarly sources in written assignments and how to cite these sources properly without committing plagiarism.
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Learning Outcomes |
Program Learning Outcomes |
Teaching Methods |
Assessment Methods |
1. The student writes a paragraph which has unity and coherence. |
2, 5, 6, 7, 9, 10 |
1, 2, 15 |
C |
2. The student writes an essay which has unity and coherence. |
2, 5, 6, 7, 9, 10 |
1, 2, 15 |
C |
3. The student paraphrases and/or summarizes the information and arguments taken from scholarly sources. |
2, 5, 6, 7, 9, 10 |
1, 2, 15 |
C |
4. The student applies the rules of academic citation without committing plagiarism and similar serious offenses. |
2, 5, 6, 7, 9, 10 |
1, 2, 15 |
C |
Course Flow
COURSE CONTENT |
||
Week |
Topics |
Study Materials |
1 |
Introduction: the aim and scope of the course |
|
2 |
What is plagiarism? How can we avoid it? |
Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
3 |
The structure of a paragraph |
Oshima & Hogue (2006), chapter 1 |
4 |
Unity and coherence in a paragraph |
Oshima & Hogue (2006), chapter 2 |
5 |
Assignment submission I |
|
6 |
The structure of an essay |
Oshima & Hogue (2006), chapter 4 |
7 |
Different types of essays |
Oshima & Hogue (2006), chapter 6, 7, & 9 |
8 |
Assignment submission II |
|
9 |
Direct and indirect quotations |
Oshima & Hogue (2006), chapter 3 |
10 |
Assignment submission III |
|
11 |
Paraphrasing and summarizing scholarly information and arguments |
Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
12 |
Assignment submission IV |
|
13 |
The process of academic writing: outlining, writing, and polishing |
Oshima & Hogue (2006), Appendix A |
14 |
Citing sources in the text and bibliography |
Oshima & Hogue (2006), Appendix B & APA 7.0 Manual |
15 |
General evaluation |
|
16 |
Submission of the final assignment |
|
Recommended Sources
RECOMMENDED SOURCES |
|
Textbook |
Oshima, A. & Houge, A. (2006). Writing Academic English (4th ed.). London: Pearson Longman. |
Additional Resources |
Material Sharing
MATERIAL SHARING |
|
Documents |
|
Assignments |
|
Exams |
|
Assessment
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
4 |
100 |
Toplam |
4 |
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
4 |
50 |
Toplam |
5 |
100 |
Course’s Contribution to Program
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
x |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. |
|
|
|
|
x |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar. |
x |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapabilir. |
x |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular. |
x |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
|
|
|
x |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 |
Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
ECTS
ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD BY THE COURSE DESCRIPTION |
|||
Activities |
Quantity |
Duration |
Total |
Course Duration |
14 |
1 |
14 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) |
8 |
1 |
8 |
Assignment |
4 |
3 |
12 |
Final examination |
1 |
10 |
10 |
Total Work Load |
|
|
44 |
Total Work Load / 25 (h) |
|
|
1.76 |
ECTS Credit of the Course |
|
|
2 |