Publications
Articles published in SCI / SSCI / SCI Expanded / SSCI Expanded and other journals
Aydın, G. ve Aydın Aslaner D., (2015). Stereotip kadın rollerinin televizyon reklamlarında sunumu, Global Media Journal TR Edition, 6 (11), 54-74.
Aydın, G., (2017). Gazetelerin genç okurlara yönelik gerçekleştirdiği faaliyetler üzerine bir araştırma, Global Media Journal TR Edition, 8 (15), 35-56.
Gönenli, G., Özdemir, A., Kara, F., Yağmur, N., Karcı, T. F. (2008). Tüketicilerin cep telefonlarında 3g kullanım alışkanlıkları ve operatör tercihleri, Journal of Communication Studies. 6 (1), 44-64.
Baygül Özpınar, Ş , Aydın, G . (2020). Kriz iletişiminde infografik kullanimi: Covid-19 pandemi sürecinde infografikler üzerine bir inceleme . İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 19 (37) , 240-261 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iticusbe/issue/55168/754941
Papers presented in international academic conferences and published as proceedings:
Saracer N. ve Gönenli G., (2008). Effects of new media on young Turkish readers Proceedings of 6. International Symposium of Interactive Media Design, / October 15-17, 2008 , İstanbul :Yeditepe University.
Hürmeriç, P. ve Gönenli, G., (2012). Public relations as a tool to cultivate public health: an overall analysis of ‘Smoke Free Air Space Campaign’. Proceedings of International Conference on Communication, Media, Technology and Design, May 09-11, 2012, İstanbul, ss. 358-363.
Aydın, G. ve Aslaner Aydın D., (2014). Green social movements and government PR efforts. International Public Relations Research Conference , March 5-9, 2014, Miami, USA
Aydın, G., Hürmeriç, P. and Aslaner Aydın D., (2014). Transformation of Turkish printed newspapers’ corporate cultures. The International History Of Public Relations Conference, Wednesday 2-3,2014.Bournemouth, England.
Chapters published in international /national academic books:
Gönenli, G. & Hürmeriç, P., (2012). Sosyal medya: bir alan çalışması olarak Facebook’un kullanımı. T. Kara& E. Özgen (Ed.). Sosyal Medya Akademi: İletişim, Pazarlama İletişimi, Ağ Toplumu, Teknoloji in, ss.213-242. İstanbul: Beta Yayınları.
Aydın, G. Aydın Aslaner, D. ve Aslaner, G.,(2015). Dijital dünyada soyalleş(me) aracı sosyal medya. T. Kara& E. Özgen (Ed.). Ağdaki Şüphe: Bir Sosyal Medya Eleştirisi in, ss.81-113. İstanbul: Beta Yayınları.
Aydın, G. (2020). Bütünleşi̇k pazarlama i̇leti̇şi̇mi̇ araçlarından veri̇ tabanı pazarlamasına kavramal bi̇r bakış. S. Gezgin ve H. Çiftçi (Ed.) in İletişimde Seçme Konular I. İksad Yayınevi
Aydın, G., Aydın Aslaner, D. Aslaner, A.G. (2018). A Research Study on The Influence of Star Strategy in Advertising on Imitation Behavior of Consumers. (pp.261-288) In O. Aydın, E. Şahin and Ö. Duğan (Ed.), Public Relations and Advertising Theories. Peterlang.
Other Publications
Gönenli, G. & Saracer N. (2009) Medya Eleştirileri, “Bilinç Endüstrisinin İktidar ve Siyaset Pratikleri”, Svetlana Bodrunova “Bir Uyumsuzluk Vakası: TV Sektöründe AB Düzenlemeleri ve İtalyan Hukuk Sistemine Uyumun Siyasallaştırılması”. Translation
Other Academic Activities
2011-YÖK Dünya Üniversiteliler Zirvesi- Commission Membership.
2006- İstanbul, İstanbul Vergi Dairesi- Communication Seminars- Trainer.
2011- İstanbul, Local Journalist Intensive-additional Vocational Training Courses, The Future of Media Seminar- Trainer.
2011, Ankara, Sağlık İletişimi Çalıştayı, Ministry of Health
2012, Yeditepe University, Continuing Education Centre, Verbal and Nonverbal Communication
2012- Yeditepe University- Media Summit- Project Coordinator.
2013-Yeditepe University -Media Summit- Project Coordinator.
2013- Yeditepe Sesimi Duyuyor musun? CSR Project Coordinator.
2014- İl(i)k Adımı At-CSR Project Coordinator.
2015-Transition to Clinical Settings Internship Programme- Lecturer
2016-Transition to Clinical Settings Internship Programme- Lecturer