Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Toplumsal bir inşa olarak haberin üretim ve alımlanması hakkında öğrencilere eleştirel bir değerlendirme olanağı tanımak.
Dersin İçeriği:
Habercilik uygulama ve örnekleri üzerinden haberin toplumsal bağlamda üretimini ve alımlanmasını koşullayan süreç ve yaklaşımlar tartışılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Haberin bir anlatı türü olarak ortaya çıkışını tarihsel bağlamda çözümler. | 2, 5, 6 | 1, 2, 3 | A |
2) Gazeteci kimliğinin ve meslekî uygulamaların gelişim sürecini kavrar. | 2, 5, 6 | 1, 2, 3 | A |
3) Haberin gerçeklik ve ideolojiyle kurduğu ilişkiyi inceler. | 1, 2, 10 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
4) Toplumbilimsel kuramların habere yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur. | 3, 4, 5 | 1, 2, 3 | A, C |
5) Haber üretim ve alımlama süreçlerini kavrar. | 2, 3, 7 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
6) Medya endüstrisinin koşullarını eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 2, 3, 7 | 1, 2, 3, 12 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 | Temel kavramlara giriş | Haftalık içerik paylaşılacaktır. | ||
2 | İletişim ve toplumbilim ilişkisi | |||
3 | Toplumsal kuramlar I: liberal paradigma | |||
4 | Toplumsal kuramlar II: Marksist paradigma | |||
5 | Toplumsal kuramlar III: fenomenolojik paradigma | |||
6 | Haber odası etnografileri | |||
7 | Toplumsal bir kurum olarak gazetecilik | |||
8 | Ara sınav haftası | |||
9 | Haberin alımlanması: ideoloji, söylem ve temsil | |||
10 | Haber türleri üzerine tartışma I: suç ve şiddet | |||
11 | Haber türleri üzerine tartışma II: siyaset ve ekonomi | |||
12 | İktidar, toplumsal denetim ve seçicilik | |||
13 | Haberin toplumsal yankıları | |||
14 | Gazetecilik ve aktivizm | |||
15 | Genel değerlendirme | |||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu |
|
|||
Diğer Kaynaklar | Haftalık okumalar YULearn’e yüklenecektir. | |||
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | https://yulearn.yeditepe.edu.tr/ |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılamaz |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | |||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi kullanarak bilimsel makaleler hazırlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ödev/Sunum | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 124 | ||
Toplam İş Yükü | 4,96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 |
Hiçbiri