Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders, öğrencinin haber konusundaki farkındalığını arttırıp doğru haber kanallarının önemini kavraması ve habere eleştirel yaklaşabilme yeteneğini geliştirmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği:
Derste öğrenciler haber medyası kavramları ve yaklaşımlarını basılı, dijital, görsel vb. çeşitli mecralardaki haber temelli içeriklerin bileşenlerini çözümleme yorumlama becerisi kazanırlar. Böylece öğrenci haber medyası içeriklerini analiz etme, değerlendirme ve oluşturma becerisini kazanırlar, haberin etkinliğinin önemini kavrarlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Doğru haber ile yalan haberi tanımlar ve haber okuryazarlığının önemini belirtir. |
2) Güvenilir bilgi kaynaklarını açıklar ve toplum için önemini ifade eder. |
3) Haber hazırlayıcının rolünün önemini gösterir |
4) Farklı haber içeriklerini mecralara göre analiz eder |
5) Bilgi ve veriyi düzenler ve değerlendirir. |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Haber okuryazarlığının tanımı ve önemi | |
2 | Haber dilinde demokrasi | |
3 | Haber kaynakları ve güvenilirlik | |
4 | Haberde gerçek ve doğrulama | |
5 | Sahte haber ve gerçek haber | |
6 | Haberde dijital manipülasyon- misinformation- dezenformasyon | |
7 | Haberin retoriği | |
8 | Ara sınav | |
9 | Haberde çerçeveleme kuramı ve uygulama | |
10 | Eleştirel düşünce ve eleştirel söylem analizi | |
11 | Haber medyasında içerik analizi ve uygulamaları | |
12 | Haber medyasında söylem analizi ve uygulamaları | |
13 | Haberin göstergebilimsel çözümlemesi | |
14 | Geleneksel haber mecralarında içerik karşılaştırması | |
15 | Dijital haber mecralarında içerik karşılaştırması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
1-Framing the margins: the social logic of postmodern culture, Phillip Brian; Harper, Phillip Brian Harper.
3-How much democracy does journalism need?, Beate Josephi (https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1464884912464172?journalCod...) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | https://yulearn.yeditepe.edu.tr/ |
Ödevler | Paylaşılacak |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Katılım | 1 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev/Sunum | 2 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
2