Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma gibi çok çeşitli konular işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 16: Sözlü
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Medya okuryazarlığının kavramlarını dijital medyaya uyarlayabilecek ve her tür dijital içeriği değerlendirebilecek. | 3, 4 | 1 ,2 | A, C |
2) Dijital okuryazarlığın önemini ve gazetecilik uygulamalarından nasıl kullanılabileceğini anlayacak. | 7 ,9, 10 | 1, 2, 16 | A, C |
3) Dijital medyayı bilgi alma ve araştırma yapmak için kullanmayı öğrenecek. | 9, 10 | 1, 2, 16 | A, C |
4) Veri depolama ve diğer çevrimiçi programları kullanabilecek ve bunları gazetecilik uygulamalarında nasıl kullanacağını anlayacak. | 7, 9, 10 | 1, 16 | A, C |
5) Dijital medya ile ilgili etik konuları anlayabilecek. | 8 | 1, 2 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Dijital Okuryazarlık nedir? Giriş | |
3 | Veriyi anlamak. Veri nedir? | |
4 | Dijital demokrasi | |
5 | Dijital aktivizm | |
6 | Dijitalleşme ve Etik | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Dijital pazarlama | |
9 | Dijital sanatlar | |
10 | Kripto para ve dark web nedir? | |
11 | Güvenlik ve Çevrimiçi Güvenlik | |
12 | Power searching | |
13 | Yapay zekâ | |
14 | Dönem sonu ve ödevlerin değerlendirilmesi | |
15 | Dönem sonu ve ödevlerin değerlendirmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Binark, Mutlu ve Bek Mine G. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları
İnal, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı. Ankara Ütopya Yayınevi. Kovach, Bill ve Rosenstiel, Tom (2001). Gazeteciliğin Esasları. Ankara: ODTÜ Yayıncılık Kellner, Douglas ve Share Jeff (2005). “Media Literacy in the US.” Medien Padogogik. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 80 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 2 | 20 |
Toplam | 3 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |